آزادی ۹۰ نفر از افراد بازداشت‌شده جریانات اخیر در ۴۸ ساعت گذشته
دکتر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از آزادی ۹۰ نفر از افرادی که در جریانات اخیر بازداشت شده بودند با دستور رئیس قوه قضائیه، در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان آذربایجان غربی ،ناصر عتباتی در جلسه شورای حفظ حقوق شهروندی اظهار کرد: در ۴۸ ساعت گذشته ۹۰ نفر از افرادی که اخیرا بازداشت شده اند با دستور رئیس قوه قضائیه شامل رأفت اسلامی شده و آزاد شدند و این مصداق بارز حفظ حقوق شهروندی است.

او ادامه داد: میزان شکایات در خصوص نقض حقوق شهروندی در استان آذربایجان غربی نسبت به سایر استان‌های کشور در کمترین میزان خود قرار دارد و این نشان از این است که مجموعه‌های حفظ حقوق شهروندی و نظارتی در این استان به خوبی عمل می‌کنند.

عتباتی با بیان اینکه شورای حفظ حقوق شهروندی با توجه به مبانی قانونی و شرعی، از مراجع تضمین کننده اجرای قانون حفظ حقوق شهروندی است، گفت: یکی از سیاست‌هایی که قوه قضائیه و به تبع آن دستگاه قضائی استان به جد پیگیر آن است حفظ حقوق شهروندی می‌باشد.

او ادامه داد: شورای حفظ حقوق شهروندی با توجه به مبانی قانونی و شرعی، از مراجع تضمین کننده اجرای قانون حفظ حقوق شهروندی است که پیگیر اجرای آن است و اجازه نمی‌دهد که بی قانونی در این زمینه رخ دهد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در ادامه گفت: نهادهای به اصطلاح حافظ آزادی و کرامت انسانی و حقوق بشری که خود مصداق بارز زیر پا قرار دادن حقوق انسانی و بشری هستند، ایران اسلامی را در بحث حقوق شهروندی با اتهامات بی اساس هدف قرار داده اند، این در حالی است که اساس جمهوری اسلامی بر پایه دین مترقی اسلام همواره حافظ کرامت و ارزشهای انسانی بوده و است و این مهم از اصول آن است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha