جهیزیه‌ام را برای حفظ آبرویم فروختم

در قالب «نذر هشتم»، مسئولان اداره کل زندان‌ها ضمن دیدار با یک خانواده زندانی، برای رفع مشکلات معیشتی این خانواده قول مساعد دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندان‌های استان خراسان جنوبی، مسئولان در این دیدار پای درد و دل بانوی 34 ساله نشستند که گویا گنجینه ای از مشقت های روزگار را بر دوش می کشید.

او از ازدواج سنتی اش با (م) گفت و اینکه همسرش قصد داشته برایش کاخ آرزو بسازد اما با بغضی فرو خورده می گوید: همین بلند پروازی شوهرم او را به انحراف کشاند.

زن جوان که دست‌هایش را به هم می فشرد تا شرمش را این چنین پنهان کند ادامه می دهد: این که می گویند بار کج به منزل نمی‌رسد کاملأ درست است، شوهرم راه کج را انتخاب کرده بود و بخاطر این موضوع مدام با او درگیری لفظی داشتم اما گوشش بدهکار نبود تا این که سال 99 گرفتار قانون شد و به جرم حمل مواد مخدر به زندان افتاد.

او عنوان می کند: من ماندم با دو بچه 4 و 2 ساله اما پدرم پای زندگی ام ایستاد ونگذاشت دخترانم دوری پدرشان را احساس کنند که همین حمایت خانواده‌ام خیال همسرم را از بابت خانواده راحت کرد و وقتی برای مرخصی به دیدار ما آمد در همان ایام مرخصی دوباره دست به خلاف زد که به 15 سال زندان محکوم شد.

اشک از چشمان زن جوان فرو می ریزد و با اندوه می گوید: از آنجا که شغلی نداشتم تمام جور زندگی‌ام را پدرم به دوش می کشید اما سه ماه پیش، پدرم برای همیشه من و دخترانم را تنها گذاشت و با فوت پدرم زندگیمان نابود شد.

زن 34 ساله ادامه داد: مشکلات زندگی، تنهایی، مخارج خانه، نداشتن شغل و ترس از آبرویم مرا وادار کرد جهیزیه ام را نیمه بها بفروشم تا کسی متوجه زندانی بودن همسرم نشود.

او اظهار داشت: اما مشکلات من تمام شدنی نبود، دخترانم بیمار شدند دیگر طاقتم تمام شده بود با دست خالی برای جگر گوشه هایم می توانستم چه کار کنم؟

او می گوید: با راهنمای مددکار زندان به انجمن حمایت خانواده‌ زندانیان معرفی شدم و در انجمن علاوه برمشاوره، کمک های نقدی و غیر نقدی دریافت کردم.

زن جوان می گوید: از طرفی مرکزخدمات مراقبت بعد ازخروج هم برای من و دخترانم مانند تکیه گاهی بودند.

در این دیدار که معاون سلامت،اصلاح و تربیت زندان‌ها، مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان بیرجند و رئیس مرکزخدمات مراقبت بعد از خروج حضور داشتند پرداخت هزینه اجاره بهای سه ماه منزل ای خانواده به میزان سه میلیون و سیصد هزار تومان توسط انجمن حمایت خانواده زندانیان محقق و مقرر شد پس از ارائه آموزش حوله بافی به بانوی جوان، دارحوله بافی و ملزومات آن توسط انجمن برای وی محیا و تولیدات نامبرده نیز توسط انجمن حمایت زندانیان خریداری شود.

هم چنین برای شوهر وی نیز مکاتباتی انجام که به منظور درآمد پایدار برای خانواده اش در صورت امکان هر چه سریعتر به بند کارگری یا کارگاه های اشتغال درزندان معرفی شود.

گفتنی است، در پایان است دیدار، بسته معیشتی و کادو به دختر بچه های این خانواده اهدا شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha