زندان میدان عملیات گروه‌های جهادی در امر کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد بود

امید کهربایی مدیر کل زندانهای استان سمنان در دیدار با فرمانده بسیج ادارات استان سمنان در خصوص حضور گروه های جهادی در زندانها، گفت: حضور گروه های جهادی فرهنگی و درمانی در زندانها و در کنار خانواده زندانیان از آسیب های پیشرو جلوگیری کرده و بازگشت به زندان را کاهش خواهد داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان سمنان، امید کهربایی مدیرکل زندانهای استان سمنان در دیدار فرمانده بسیج ادارات استان سمنان، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعد از جنگ تحمیلی نشان داده است که هر کجا از کشور نیاز به کمک باشد حضور پر رنگ خواهد داشت و به مردم در همه زمینه ها یاری خواهد رساند.

کهربایی با بیان اینکه حضور فرماندهان ارشد سپاه در سیل و زلزله و شرایط سخت کشور نشان از مردمی بودن این مجموعه دارد، افزود: پیگیری امور و مشکلات متعدد مردم توسط سپاه از اول انقلاب تا به حال این مجموعه را قدرت مند کرده است.

مدیرکل زندانهای استان سمنان با اشاره به دو گروه هدف در سازمان زندانها، تصریح کرد: در مجموعه زندانها دو گروه هدف یکی آسیب خورده که زندانی محسوب می شود و دیگری آسیب پذیر که خانواده آن محسوب می شود باید به صورت ویژه به آن ها کمک داده شود.

وی با بیان اینکه ایجاد فضای فرهنگی و تغییر در زندانی امری بسیار مهم است، تشریح کرد: اگر ما بتوانیم در زندان فضایی را ایجاد نماییم که زندانی متحول گردد بازگشت این زندانیان کاهش پیدا خواهد کرد.

کهربایی با بیان اینکه خانواده زندانی در معرض آسیب های بسیاری آن هم به دلیل تخلف یکی از اعضای خانواده هستند، عنوان کرد: خانواده زندانیان عموما بخاطر اینکه سرپرست خانواده حضور ندارد هم مشکل معیشتی شدید پیدا خواهند کرد و هم از نظر اجتماعی مشکلات متعددی را پیدا می کنند.

مدیر کل زندانهای استان سمنان با اشاره به اینکه درمان یکی دیگر از مشکلات اساسی زندانی و خانواده زندانیان است، خاطر نشان کرد: به غیر از مشکلات معیشتی مشکلات درمانی هم برای زندانی و هم برای خانواده آن معضل بسیار بزرگی است که باید با کمک همه مجموعه ها رفع گردد.

وی از فرمانده بسیج ادارات استان خواستار حضور گروه های جهادی در مجموعه زندانهای استان شد، و تصریح کرد: با حضور گروه های جهادی هم در بحث فرهنگی و هم در بحث درمانی اتفاقات شایانی رقم خواهد خورد که از مشکلات بعدی جلوگیری خواهد شد.

کهربایی با بیان اینکه اگر اقداماتی در بحث کاهش آسیب های اجتماعی برای خانواده زندانیان صورت بگیرد تاثیرات زیادی دارد، بیان کرد: اگر از مشکلات اجتماعی این خانواده جلوگیری نشود همین افراد در آینده زندانیان ما خواهند بود.

در پایان محمد امامی رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان سمنان با بیان اینکه برنامه های ما در راستای حفظ شائن خانواده ها است، تصریح کرد: مجموعه ما در سپاه در تلاش است تا مشکلات خانواده های زندانیان را برطرف کند.

امامی با اشاره به اینکه نقش آفرینی و کار آمد سازی دستگاه ها از دیگر وظایف بسیج ادارات است، تشریح کرد: بسیج ادارات قصد دارد در راستای اهداف گام دوم انقلاب یاری گر دستگاه ها باشد و دستگاه هارا به این سمت راهنمایی کند.

رئیس سازمان بسیج ادارات استان سمنان با بیان اینکه بسیج با تمام توان برای اعزام گروه های جهادی اقدام خواهد کرد، افزود: با هماهنگی های لازم و برنامه ریزی، گروه های جهادی فرهنگی و درمانی را در مجموعه زندانها تقویت خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه از بخش های دیگر مجموعه سپاه نیز برای کمک به خانواده زندانیان استفاده خواهیم نمود، خاطر نشان کرد: با استفاده از ظرفیت بسیج جامعه زنان و با حضور مستمر در کنار خانواده زندانیان از مشکلات خانواده زندانیان در همه زمینه ها جلوگیری خواهیم نمود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha