کمک ۱۸ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان به آزادی زندانیان نیازمند آذربایجان غربی
پرویز فتاح روز یکشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان غربی

رییس بنیاد مستضعفان کشور از سرمایه‌گذاری ۳۸۰ میلیارد تومانی برای توسعه کارخانه پاکدیس ارومیه جهت افزایش ظرفیت این واحد تولیدی خبر داد و گفت: کمک به فعالیت واحدهای تولیدی از اولویت‌های بنیاد است.

به گزارش ایرنا، پرویز فتاح روز یکشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اقدامات اخیر این بنیاد در این استان افزود: یک هزار و ۴۰۰ واحد مسکن معلولین با همکاری کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد مسکن طی ۲ سال آینده ساخته شده و وام‌های ۱۰۰ میلیونی بلاعوض به جامعه هدف معلولین اعطا می‌شود.

وی با اشاره به پیگیری‌های استاندار آذربایجان‌غربی از انتخاب شهرستان‌های تکاب و سردشت به عنوان منطقه ویژه آبادانی و پیشرفت در راستای طرح محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان خبر داد و یادآور شد: این بنیاد به ساخت کلاس درس در مناطق محروم آذربایجان غربی طبق سهمیه وزارت آموزش و پرورش و نظر مدیریت استان اقدام کرده است.

فتاح همچنین با اشاره به کمک ۱۸ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان به آزادی زندانیان نیازمند جرائم مالی و غیرعمد آذربایجان غربی، اضافه کرد: این بنیاد در تامین ۲۰ میلیارد تومان برای مرکز خیرساز دیالیز در ارومیه و ساخت مرکز دیالیز سلماس نیز مشارکت داشته است.

رییس بنیاد مستضعفان کشور به واگذاری یک هزار و ۴۰۰ فقره عرصه املاک در شاهین دژ به مردم نیز اشاره کرد و ادامه داد: تامین لوله مجتمع آبرسانی در منطقه انزل و نازلو به ارزش ۳۰ میلیارد تومان، توزیع ۱۷ میلیارد تومان بسته‌های معیشتی برای نیازمندان و اختصاص پنج میلیارد تومان کمک بلاعوض به کمیته امداد و بهزیستی آذربایجان غربی از دیگر اقدامات این بنیاد است.

فتاح در خصوص مشارکت رد بازسازی مناطق زلزله زده خوی نیز تاکید کرد: بنیاد مستضعفان برای جبران خسارت زلزله اخیر خوی نیز ۱۰ هزار تُن سیمان و ۱۲ هزار تُن میلگرد رایگان متعهد شده و در تهیه لوازم خانگی برای زلزله زدگان مساعدت خواهد کرد.

استاندار آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: قدردان اقدامات ارزشمند بنیاد مستضعفان در استان هستیم و امیدواریم این حمایت‌ها تداوم داشته باشد.

محمدصادق معتمدیان با اشاره به برگزاری طرح شنبه‌های محرومیت زدایی در آذربایجان غربی، افزود: با توجه به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی به محرومیت زدایی، گام‌های بلندی در آذربایجان غربی در این راستا برداشته شده است.

وی به سفر اخیر وزیر کشور به آذربایجان غربی نیز اشاره کرد و یادآور شد: در راستای زدودن محرومیت از چهره مناطق کم برخوردار شهر ارومیه، در این سفر ۲ مدرسه و یک طرح آبرسانی به منطقه محروم و کم برخوردار کوی سالار در ارومیه به بهره برداری رسید.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha