زندان فرصتی برای اصلاح و بازاجتماعی مجرمان  است

مدیرکل زندان های استان مرکزی درنشست هیأت اندیشه ورز که باحضور روحانیون ومبلغین مراکز کیفری استان برگزار شد گفت : زندان فرصتی برای اصلاح و بازاجتماعی مجرمان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان مرکزی، علی اسلام خواه در این نشست که صبح امروز در محل سالن همایش های این اداره برگزار شد ادامه داد؛ اگرچه زندان به ظاهر دارای محدودیت بوده و حضور برخی مجرمان برابر قانون و دستور قضایی در این مکان اجتناب ناپذیراست ، اما استفاده از آن فرصت برای آموزش و پیشگیری از وقوع مجدد جرم ضرورت است .

مدیرکل زندان های استان مرکزی در جمع روحانیون حاضر در نشست اندیشه ورز خاطرنشان کرد؛ ریشه بسیاری از جرایم بی توجهی به مبانی دینی و اخلاق اسلامی بوده و براین اساس آموزش و عمل به تکالیف دینی بر کاهش آمار وقوع جرم و آسیب های اجتماعی اثر گذار است .

وی با بیان مطلب فوق شرح وظایف و تکالیف حوزه سلامت و اصلاح زندان ها را برشمرد و تأثیر حضور روحانیون و مبلغین امور دینی و مذهبی در جمع زندانیان در راستای تحقق اهداف فرهنگی و اصلاحی را بسیار مهم و راهبردی توصیف کرد .

اسلام خواه در بخش دیگری از سخنان خود با ارزیابی فعالیت های صورت گرفته در 9 ماهه اخیر کسب رتبه های برتر زندان های استان مرکزی در حوزه های فرهنگی و تربیتی را نشانه تلاش همکاران دانست و ضمن قدردانی از کلیه دست اندرکاران خواستار تداوم استفاده از ظرفیت های موجود و فعال سازی گروه های همیار فرهنگی به منظور غنی سازی برنامه های اجرایی شد .

در ابتدای این نشست هریک از روحانیون حاضر نکات و پیشنهادات مورد نظر را مطرح کردند .

 زندان فرصتی برای اصلاح و بازاجتماعی مجرمان  است

انتهای خبر /

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha