مدیرکل فرهنگی‌وتربیتی سازمان زندان‌ها از زندان‌های استان همدان بازدید کرد

مدیرکل فرهنگی سازمان زندان های کشور به همراه جمعی از کارشناسان فرهنگی سازمان در راستای بررسی عملکرد فرهنگی و فعالیت های اصلاحی و تربیتی از زندان های استان همدان بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان همدان، در این بازدید که به مدت دو روز و با حضور هیات فرهنگی سازمان زندان های کشور در زندان های مرکزی همدان، تویسرکان، ملایر، نهاوند، کانون اصلاح و تربیت و اردوگاه کاردرمانی و حرفه آموزی و همچنین بازداشتگاه همدان انجام شد، عزیزیان مدیرکل دفتر امور فرهنگی و تربیتی سازمان زندان های کشور، مقدسین رئیس گروه فرهنگی و هنری سازمان، ترکاشوند رئیس گروه آموزش سازمان، سلطان پور رئیس گروه تربیت بدنی و محمد جواد دژم رئیس اداره فرهنگی و تربیتی استان قم با همراهی ذوالفعلی نژاد مدیرکل زندان های استان، افشون معاون اداری مالی، پورسینا رئیس اداره فرهنگی زندان های استان و جمعی از کارکنان زندان های استان از قسمت های مختلف زندان ها بازدید کردند.

هیأت بازدیدکننده ضمن دیدار چهره به چهره با زندانیان اندرزگاه های مختلف و گفتگو در جهت بررسی عملکرد و اقدامات زندان های استان همدان، از قسمت هایی مختلف شامل کتابخانه ها، باشگاه ها و امکانات ورزشی، نمازخانه ها، واحدهای اداری، آسایشگاه سربازان وظیفه، اندرزگاه ها ، کارگاههای اشتغال و کلاس های حرفه آموزی بازدید کردند.

از مهمترین بخش های مورد توجه در این بازدید می توان به فعالیت های آموزش رسمی و غیر رسمی زندانیان اعم از نهضت سوادآموزی، متوسطه اول و دوم و مهارتهای اساسی زندگی، فعالیت های هنری، کلاس های مهارت آموزی و فنی و حرفه ای، اشتغال کارگاهی و نشسته و کلاس های روخوانی و روانخوانی و حفظ قرآن کریم، احکام و عقاید که توسط روحانیون در زندان ها انجام می شود اشاره کرد.

در جریان این بازدید کارشناسان فرهنگی هر زندان با همراهی هیات بازدید کننده گزارشی آماری از عملکرد و اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی ارائه کردند.

در پایان بازدیدها عزیزیان مدیرکل دفتر امور فرهنگی و تربیتی سازمان زندان های کشور، اقدامات و برنامه های فرهنگی اجراشده در سطح زندان های استان را مثبت و قابل قبول ارزیابی کرد و از تلاش های ذوالفعلی نژاد مدیرکل زندان های همدان در این راستان تقدیر کرد.

همچنین پس از جمع بندی و ارزیابی عملکرد زندان های مختلف از کارشناسان و مربیان برتر در بخش های مختلف فرهنگی تقدیر بعمل آمد و در پایان از پرستاران شاغل در زندان مرکزی همدان به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) از سوی مدیرکل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان های کشور با اهدای شاخه گل قدردانی شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha