معاون سازمان زندان‌ها: سیاست اصلی سازمان زندان‌ها دانایی‌محوری است/ پژوهش‌های علمی و کاربردی سرلوحه این هدف‌گذاری است

ضیایی‌فرد در کارگاه دو روزه سازمان زندان‌ها که همزمان با «هفته پژوهش» دایر شده است، گفت: دانایی‌محوری مهمترین شعار و مبنای اقدامات عملی در مدیریت سازمان زندان‌هاست که باید با پژوهش‌های کاربردی توسعه و تحقق آن را ممکن سازیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، این سازمان همزمان با «هفته پژوهش» نشست و کارگاه آموزشی دو روزه «آشنایی با فرآیند عملی تولید محتوای آموزشی، فرآیند تصویب و اخذ مجوزهای طرح‌های پژوهشی» را از امروز، 13 آذرماه برپا کرده است.

محمود ضیایی‌فرد، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان‌ها در آغاز این نشست سراسری با تأکید بر محوریت دانایی‌محوری در اداره علمی مراکز تأمینی و تربیتی کشور گفت: بی‌شک مهمترین شعار سازمان زندان‌ها دانایی‌محوری است که محور اقدامات عملی در عرصه مدیریت زندان‌ها خواهد بود. از این رو توسعه و پیشرفت سازمانی را بر مبنای اقدامات پژوهشی تصور می‌کنیم.

هوشمندسازی زندان‌ها را باید با پژوهش‌های کاربردی محقق ساخت

وی با بیان اینکه مبنای هر عملی بنابر روایات دینی امر آموزش و پژوهش است، یادآور شد: لازمه کار در زندان‌ها توسعه پژوهش‌های کاربردی ازجمله در حیطه هوشمندسازی زندان‌هاست. امروز کسی نمی‌تواند کارنامه پژوهشی سازمان زندان‌ها را نفی کند اما بازهم انتظارات ما تولید خروجی محسوس از این تحقیقات است.

ضیایی‌فرد سازمان زندان‌ها را در حوزه پژوهش و در قیاس با دیگر نهادها پیشرو دانست و افزود: با توجه به ظرفیتی که امروز در سازمان و مراکز تأمینی‌وتربیتی وجود دارد، توقع ما توسعه هرچه بیشتر پژوهش‌های کاربردی است. قطعا دانایی‌محوری در مدیریت زندان‌ها از طریق همین پژوهش‌هاست که بدست می‌آید.

نه‌فقط نگهداری بلکه توانمندسازی زندانیان را در دستور کار داریم

وی خاطرنشان ساخت: سازمان زندان‌ها خود را فقط متولی نگهداری از زندانیان نمی‌داند بلکه بر توانمندسازی مددجویان نیز تأکید دارد که تحقق این هدف باید با انجام پژوهش‌های کاربردی شکل گیرد. قرار هم نیست در عرصه آموزش و پژوهش دچار روزمرگی شویم. توقع این است که دفتر آموزش و پژوهش به عنوان قلب سازمان زندان‌ها در این راه گام جدی بردارد.

در این کارگاه آموزشی دو روزه «آشنایی با فرآیند عملی تولید محتوای آموزشی، فرآیند تصویب و اخذ مجوزهای طرح‌های پژوهشی» قرار است سرفصل‌های پژوهشی در سازمان زندان‌ها جهت انجام تحقیقات علمی در مراکز تأمینی و تربیتی و با حضور کارشناسان سایر استان‌ها تبیین و به تحلیل و بررسی گذاشته شود.

گفتنی است؛ سازمان زندان‌ها در سال جاری با طراحی اولویت‌های چندگانه و اداره علمی زندان‌ها، ارتقاء شاخصه‌های تحول و تعالی زندانبانی و نیز بازسازگاری زندانیان را به شکل کاربردی و عملیاتی و منطبق با ساختار پژوهش‌های دانشگاهی در دستور کار گذاشته است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha