انعقاد تفاهمنامه همکاری ادارات‌کل زندان‌ها و کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری

تفاهمنامه همکاری اداره کل زندان های استان و اداره کل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری به منظورتحقق اهداف فرهنگی و تربیتی زندانیان منعقد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان چهارمحال‌وبختیاری ، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان از کتابخانه های مشارکتی امام خمینی (ره) و عفاف زندان شهرکرد بازدید کرد.

فرهادی ضمن قدردانی از فعالیت های کتابخانه های مشارکتی زندان های استان گفت: وجود منابع غنی ومفید در کتابخانه ها و توجه به نیاز مخاطبین می تواند سرانه مطالعه در جامعه را بالا ببرد.

وی با اشاره به رتبه برتراستانی کتابخانه مشارکتی امام خمینی(ره) افزود: نقش نهادهای فرهنگی در پویایی کتابخوانی ،ترویج و تعمیق فرهنگ مطالعه از اهمیت خاصی برخورداراست و انعقاد اینگونه تفاهمنامه ها به گسترش فعالیت فرهنگی و تربیتی خواهد انجامید.

مدیر کل زندان های استان نیز با شاره به ارتباط موثر نهادهای فرهنگی با مجموعه کیفری استان گفت: دستگاه های فرهنگی و متولیان امر تعلیم وتربیت درراه رشد فرهنگی و تربیت جامعه نقش بسیار پررنگی دارند وکتابداران پیشقراول کاروان فرهنگ هستند.

حیدری زندانیان را جمعیتی تشنه مطالعه دانست و گفت : طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) باید سلامت فکری را با کتاب‌خوانی تامین کنیم و از کتاب های خوب، راه‌گشا، راهنما که از سوی متفکّران و نویسندگان خوب ما تهیّه شده و در اختیار ما گذاشته شده استفاده کنیم و تا آنجا که امکان دارد بخوانیم.

وی با اشاره به وجود بیش از24 هزار جلد کتاب در قالب 5 کتابخانه مشارکتی افزود: کتاب در اصلاح رفتار و عقائد و باز اجتماعی شدن زندانیان نقش بی بدیلی دارد افزود: زمان و فضای آماده در زندان ها به عنوان عامل بسیار موثری در ایجاد عادت به مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی نقش بسزایی دارد و امید واریم با همکاری گسترده تر با کتابخانه های استان، برگزاری رویدادهاومسابقات کتابخوانی سرانه مطالعه در بین زندانیان بیشتر شود .

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha