559 نفر از مددجویان زندان رجایی‌شهر آزاد شدند

مدیر زندان رجایی‌شهر گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، ضمن بازدیدهای مستمر قضات و مراجع قضایی از زندان و ملاقات با مددجویان علاوه بر حل مشکلات قضایی آنان، تعداد 559 نفر آزاد شده و به کانون خانواده بازگشته‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان تهران، در راستای اجرای سیاست‌های مهم قوه قضاییه مبنی بر حبس‌زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها با پیگیری کارشناسان قضایی و مددکاران زندان رجایی‌شهر، از ابتدای سال تاکنون تعداد 559 نفر از مددجویان آزاد شده اند.

مدیر زندان رجایی‌شهر با اعلام این خبر گفت: طی بازدیدهای مستمر قضات و مراجع قضایی از زندان و ملاقات با مددجویان علاوه بر حل مشکلات قضایی محکومین و متهمین، سبب کاهش جمعیت کیفری شده است.

عزیزی ادامه داد: مددکاران و کارشناسان اجرای احکام زندان رجایی‌شهر ضمن پیگیری پرونده قضایی مددجویان از طریق مکاتبه با مراجع قضایی مربوطه شرایط بهره‌مندی و استفاده از نهادهای ارفاقی و ظرفیت‌های قانونی را برای زندانیان واجد شرایط فراهم نموده‌اند.

وی تاکید کرد: رعایت مفاد حقوق شهروندی، تکریم مددجویان و بازسازی شخصیت فردی و اجتماعی آنان می‌تواند علاوه بر زمینه‌سازی جهت اصلاح و تربیت، سبب بازگشت سعادتمندانه‌شان به جامعه شود.

لازم به ذکر است: این تعداد از مددجویان زندان رجایی‌شهر با استفاده از ظرفیت‌های قانونی مانند آزادی وثیقه، کفالت، مرخصی پایان حبس، اتمام حبس و اخذ رضایت شاکی آزاد شده، به کانون خانواده بازگشته اند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha