فریضه‌سازی مفاهیم قرآن موجب مصونیت جامعه خواهد شد

علی استادی در مسابقات قرآنی منطقه ی 2 زندان های کشور فریضه سازی مفاهیم قرآن جهت مصونیت جامعه از اشاعه ی انگیزه های گناه آلود و مجرمانه را ضروری خواند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان مازندران،علی استادی مدیرکل زندان های استان مازندران در دومین مسابقات قرآنی منطقه 2 زندان های کشور گفت : یادگیری قرآن کریم به عنوان ارکان نظام تربیتی در زندانها مورد توجه خاص است .

وی افزود: فریضه سازی مفاهیم قرآن، زمینه سازی برای مصونیت جامعه از اشاعه ی انگیزه های درونی جهت تحقق اعمال گناه آلود و مجرمانه است.

استادی ادامه داد: آموزش عمومی و تخصصی قرآن و برپایی محفل انس با قرآن کریم از مهمترین فعالیت های قرآنی و دینی در زندان‌های استان مازندران محسوب می شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی مازندران گفت: در این مسابقات منتخبین زندان های استان در 8 رشته قرآنی از جمله ترتیل، قرائت، حفظ، دعاخوانی، تفسیر و درک مفاهیم با هم به رقابت پرداختند.

وی همچنین با اشاره به عملکرد 8ماهه قرآنی در زندان های مازندران گفت:4800 زندانی در دوره های آموزش عمومی و تخصصی قرآن کریم (روخوانی، روان خوانی، تجوید، تدبر در قرآن، تفسیر و جمع خوانی) شرکت کردند.

استادی تعداد حافظان 1 جزء تا 10جزء قرآن کریم را بیش از نفر120 زندانی اعلام کرد.

همچنین مسابقات قرآنی مهرجویان کانون اصلاح و تربیت مازندران با حضور دبیر اجرایی و هیات داوران متشکل از ۴ استان در نمازخانه این مرکز آموزشی برگزار شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha