پوشش 800 زندانی واجد شرایط تحت پابندالکترونیک در استان فارس

در راستای ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندان های استان و در اجرای آیین نامه اجرایی مراقبت الکترونیک (مصوب 1397) در حال حاضر تعداد 800 نفر از زندانیان استان با پابندالکترونیک تحت مراقبت مرکز کنترل و نظارت الکترونیکی قرار دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان فارس، مدیرکل زندان های فارس گفت: تعداد زندانیان مورد پذیرش در مرکز مراقبت الکترونیک استان در هشت ماهه سال جاری، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از 358 درصد رشد کمی داشته است و در حال حاضر تعداد 800 نفر از زندانیان استان با پابند الکترونیک تحت مراقبت مرکز کنترل و نظارت الکترونیکی قرار دارند.

اسحاق ابراهیمی افزود: این افزایش در استفاده از پابند الکترونیک در اجرای سند تحول قضایی و اولویت های ابلاغی سازمان زندان های کشور مبنی بر ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری، با تعامل مؤثر مراجع محترم قضایی استان محقق شده است.

وی اضافه کرد: محکومان حائز شرایط قانونی با استفاده از پابند الکترونیک در محدوده مشخص، خارج از زندان، دوران حبس خود را سپری می نمایند.

مدیرکل زندان های فارس اظهار داشت: هدف از اجرای ماده 62 قانون مجازات اسلامی، ارتقای خدمات زندانبانی در بستر فناوری های نوین بر اساس شاخص های سند تحول قضایی است که به طور قطع استفاده از این ظرفیت ها نقش ویژه ای در باز اجتماعی کردن زندانی و حمایت از خانواده وی دارد.

ابراهیمی ادامه داد: از مهم ترین مزایای استفاده از مراقبت الکترونیک برای افراد واجد شرایط، ارتقای شاخص ها و مؤلفه های مرتبط با حقوق شهروندی شامل حضور زندانی در محیط خانواده، پیشگیری از هم نشینی با زندانیان سابقه دار در محیط زندان،کاهش هزینه های دولتی و امکان ادامه کار و فعالیت های اجتماعی در برخی موارد می باشد.

شایان ذکر است استفاده از پابند الکترونیک در زندان های استان، تا پایان سال جاری به 1000 نفر افزایش خواهد یافت.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha