انعقاد تفاهم‌نامه همکاری زندان گچساران با اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

در راستای ارتقاء اشتغال و آموزش زندانیان، صدور کارت مهارتی و پرداخت تسهیلات اشتغال، تفاهم نامه همکاری مابین زندان و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران منعقد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان کهگیلویه‌وبویراحمد، جلسه هم اندیشی همکاری در زمینه آموزش و اشتغال زندانیان، رئیس و کارشناسان اداره میراث فرهنگی و گردشگری ضمن بازدید از کارگاههای تولیدی و معرق کاری زندانیان با نحوه برگزاری و آموزش زندانیان در زمینه‌های تولیدات دست ساخته خود آشنا شدند.

حیدر مرادی‌پور رئیس زندان گچساران در نشست با مجموعه مدیریتی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه اصلاح و تربیت از مهم‌ترین برنامه‌های زندان می باشد، تصریح کرد:آموزش همراه با ایجاد اشتغال و ارائه مهارت آموزی به زندانیان یکی از موثرترین راه‌های اصلاح و تربیت برای آنان است.

وی اظهار داشت: اشتغال و حرفه آموزی یکی از اولویت های مهم سازمانی است که در عدم بازگشت مجدد زندانیان به زندان رابطه معناداری دارد و توسعه همکاری با نهادهای متولی و صاحب دانش برای ارتقاء برنامه‌های آموزشی از جمله صنایع دستی در راستای نگاه اصلاحی و تربیتی و بالا بردن مقوله اشتغال در زندان ها برای رسیدن به نقطه مطلوب در این زمینه است.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری زندان گچساران با اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

خردمند رئیس اداره گردشگری و صنایع دستی شهرستان نیز در این بازدید ضمن ابراز خرسندی از اشتغال زندانیان در کار گاههای معرق کاری و چرم دوزی عنوان داشت: برای زندانیانی که بصورت خوب و حرفه ای مهارت کافی بدست آورده باشند کارت شناسایی مهارتی صادر خواهد شد.

وی با اشاره به مفاد تفاهم نامه تصریح کرد: یکی از اهداف این تفاهم نامه، توسعه و ترویج صنایع‌دستی و افزایش کیفیت آموزش‌ها است که با انعقاد این تفاهم‌نامه از تجارب و تخصص مربیان میراث فرهنگی شهرستان برای بالا بردن کیفیت محصولات تولیدی مددجویان استفاده می‌شود ضمن اینکه به دارندگان گواهینامه مهارت، تسهیلات قرض الحسنه کم بهره اعطاء خواهد شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha