حداکثر استفاده از خدمات پابندالکترونیک برای زندانیان واجد شرایط گلستانی

با دعوت مدیرکل زندانهای گلستان، رئیس و قضات دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان گرگان، از واحد پابند الکترونیک اداره کل زندان‌های استان بازدید و به منظور تعامل بیشتر در این خصوص نشست مشترک برگزار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان گلستان، به منظور افزایش تعاملات قضات و زندانهای استان در خصوص استفاده بیشتر از مجازات های جایگزین حبس و مراقبت های الکترونیک زندانیان، اسعدی رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب ، قربانی رئیس دادگاه انقلاب و تعدادی از روسای شعب دادگاه‌های شهرستان گرگان با همراهی غلامرضا سرلک مدیرکل زندان‌های استان از واحد مراقبت های الکترونیک بازدید و پس از آن نشستی در این خصوص داشتند.

در این بازدید قضات از نزدیک با مراحل نصب و سازوکار پابند اکترونیک و چگونگی نظارت، کنترل و رصد زندانیان تحت مراقبت الکترونیک آشنا شدند و پس از آن در جلسه مشترک شرکت کردند.

در این جلسه سرلک ضمن خیرمقدم به حاضرین با اشاره به تراکم جمعیت زندانیان، از روسای شعب دادگاه‌های استان خواست تا از مجوزهای قانونی جهت صدور حکم پابند الکترونیک حداکثر استفاده را نمایند تا زندانیان واجد شرایط بتوانند از این ماده قانونی بهره گیرند و در کنار خود ایام محکومیت را سپری نمایند.

مدیرکل زندان‌های استان با بیان مزیت های استفاده از پابند الکترونیک نسبت به حبس در زندان، گفت: زندانیان واجد شرایط با استفاده از این مجوز قانونی می توانند حبس خود را خارج از زندان و در محدوده تعیین شده که با مراقبت های الکترونیک از سوی زندانها انجام می شود، سپری نمایند.

حداکثر استفاده از خدمات پابندالکترونیک برای زندانیان واجد شرایط گلستانی

عضو شورای عالی قضائی استان با اشاره به اینکه مراقبت های الکترونیک زندانیان باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می گردد، افزود: زندانیان سرپرست خانوار که از پابند الکترونیک برای گذراندن حبس استفاده می کنند، در کنار خانواده خود حضور داشته و با اشتغال و تلاش می توانند نسبت به تآمین معیشت ، حمایت و رفع مشکلات اقتصادی خانواده مفید باشند.

در ادامه این جلسه ضمن بحث و تبادل نظردرباره مراقبت های الکترونیک زندانیان، در خصوص اعطای احکام نظام نیمه آزادی و تسهیل در اشتغال زندانیان نیز گفتگو شد و تصمیماتی مصوب گردید که عمدتاً تسهیل در ارائه خدمات پابندالکترونیک مورد توجه بود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha