جلسه کارگروه ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های خراسان رضوی برگزار شد

اولین جلسه کارگروه ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان خراسان رضوی با حضوردشتبان معاون دادستان مرکز استان و دادستانها، قضات ناظر زندانهای شهرستان ومدیران و رؤسای مؤسسه های کیفری استان با هدف ساماندهی زندانیان با نگاه کاهش جمعیت کیفری به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان خراسان رضوی، دشتبان معاون دادستان مرکز استان در این جلسه اظهارداشت: در موضوع ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندانیان حدود 20 شاخص طراحی شده است که جزئیات آن جهت اجرا به دادسراها و زندانهای استان ارسال خواهد شد و طی یک دوره زمانی سه ماهه عملکرد شهرستانها مورد بررسی و در نهایت رتبه بندی صورت خواهد پذیرفت.

در ادامه اشجع معاون قضایی و اجرای احکام زندان‌های خراسان رضوی گفت : برای ساماندهی وکاهش جمعیت کیفری بصورت هدفمند راه حلی جز توسعه زندانبانی پایدار نداریم.

وی افزود:امروزه موضوع زندان و زندانبان بعنوان یک پدیده مدرن در بین کشورهای توسعه یافته مطرح شده است که لازمه آن این است که هم نقش زندانی و هم زندانبان‌ها را در توسعه زندانبانی پایدار به صورت عملیاتی تعریف نمائیم.

وما باید در جهت کاهش جمعیت کیفری از تمام ظرفیت آئین دادرسی کیفری و قانون مجازات اسلامی و آئین نامه سازمان زندانها استفاده نمایند.

شایان ذکر است دراین جلسه در خصوص موضوعاتی از قبیل راه اندازی نظام نیمه آزادی و ارتقاء مراقبت الکترونیکی (پابند)، آزادی مشروط، تعلیق مجازات، زندانیان صرفاً جزای نقدی، عفوهای موردی بحث و بررسی و راهکارهای لازم ارائه گردید.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha