معاون سازمان زندان‌ها: اشتغال‌زایی در زندان‌ها اقدامی جدی است نه تبلیغاتی/ راهکار قطع بازگشت زندانیان به زندان، ایجاد شغل است

سیدعبدالله مرتضوی در این نشست بر ورود جدی همه استان‌ها درجهت ارتقاء اشتغال مددجویان در مراکز تأمینی و تربیتی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدمات تأمینی و تربیتی کشور، نشست بررسی روند اشتغال‌زایی در زندان‌ها و نیز مشکلات موجود بر جذب اعتبارات قانونی با حضور مدیران‌ استانی مراکز تأمینی و تربیتی کشور برگزار شد.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها در این نشست گفت: امسال شاهد افزایش حوزه اعتبارات قانونی برای ایجاد اشتغال در زندان‌ها هستیم بنابراین انتظار این است که برای اشتغال حداکثری مددجویان، باید همه مدیران همتشان را برای جذب تسهیلات و اعتبارات بکار گیرند.

مرتضوی تأکید داشت: با این اعتبارات می‌توان مراکز صنعتی را در کنار زندان‌ها ایجاد کرد و این مسیر را با بکارگیری بخش خصوصی یا انجمن حمایت و بنیاد تعاون زندانیان ترتیب اثر داد تا ریل‌گذاری جدید در حوزه اشتغال برای زندانیان شکل گیرد. این تسهیلات باید به مرحله اجرا درآید تا در سال آینده هم بتوان تسهیلات مجدد گرفت. کار اشتغال بدون بودجه غیرممکن است.

معاون سازمان زندان‌ها: اشتغال‌زایی در زندان‌ها اقدامی جدی است نه تبلیغاتی/ راهکار قطع بازگشت زندانیان به زندان ایجاد شغل است

وی یادآور شد: نمی‌خواهیم با کار دم دستی سراغ اشتغال‌زایی در زندان‌ها برویم؛ هدف ما اشتغال آفرینی برای توانمندسازی زندانیان و رفع دغدغه مددجویان و خانواده‌های آنان است. براین اساس معتقدم با ایجاد شغل می‌توان زنجیره بازگشت مجدد زندانیان به زندان را قطع کرد.

در این نشست از تعیین پنج استان به عنوان مراکز کارآفرینی بصورت پایلوت خبر داده شد که در این راستا قرار است در آغاز مرکز ثابت فنی و حرفه‌ای در استان کرمان مستقر شود. همچنین در ادامه نیز جمعی از مدیران ستادی و استانی درجهت ارتقاء هرچه بیشتر اشتغال در زندان‌ها به بیان مشکلات، نقطه‌نظرات و راهکارهای خود پرداختند.

معاون سازمان زندان‌ها: اشتغال‌زایی در زندان‌ها اقدامی جدی است نه تبلیغاتی/ راهکار قطع بازگشت زندانیان به زندان ایجاد شغل است

گفتنی است اشتغال‌زایی در زندان‌ها یکی از اولویت‌های جدی و سراسری سازمان زندان‌ها در سال جاری عنوان می‌گیرد که با امتیازات خاصی ازجمله معافیت مالیاتی و وام‌های کم‌بهره و غیره زمینه ورود کارآفرینان را میسر ساخته است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha