قاتل پس از هفت سال از قصاص رهایی یافت

مرد جوانی در بندرعباس که ناخواسته، با شلیک گلوله دوست خود را به قتل رسانده بود پس از هفت سال از قصاص نجات  یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان هرمزگان،این مرد 31 ساله در زمان کشمکش با فرد دیگری که می‌خواست اسلحه را از او بگیرد،ناگهان دستش روی ماشه رفت و گلوله‌ای به سمت قلب راننده خودرو شلیک شد . راننده 34 ساله در دم جان سپرد.

شلیک مرگبار

در شب یکی از روزهای زمستان سال 1394، دو نفر سوار بر یک خودرو برای گرفتن طلب خود به سمت دوست دیگری رفتند.
این مرد بدهکار در مکان تعیین‌شده حضور یافت و در صندلی عقب خودروی پژو نشست. هنوز مسافتی نگذشته بود که او چشمش به اسلحه کلاشینکف افتاد و دریافت که می‌خواهند با تهدید و زور خواسته خود را اجرا کنند. بلافاصله خواست درب خودرو را باز کند و به بیرون بپرد ولی درب ماشین قفل بود. حالا اسلحه به سمت او نشانه گرفته شده و با صدای بلند فریاد می زنند: «ساکت بنشین». اما به ناگهان در این درگیری سر اسلحه به سمت راننده خودرو می رود و گلوله شلیک می شود. اتفاقی که نباید می افتاد، افتاد.

در شوک ماجرا

فشنگ در قلب راننده فرو رفت و در همان لحظه جان سپرد. هر دومات و مبهوت شده بودند و یکی هم قاتل.
دقایقی گذشت و پلیس وارد صحنه شد و دو سرنشین خودرو را دستگیر کرد.در دادگاه، با تقاضای اولیای دم ، قاتل به قصاص محکوم شد. درحالی‌که شمارش معکوس برای قصاص آغازشده بود، تلاش اعضا شورای حل اختلاف زندان بندرعباس نتیجه داد.

تلاش اعضا شورای حل اختلاف زندان

کاظم شاهرخ نیا، از اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس گفت: مقتول دارای 3 فرزند بود و در طی این چند سال برای صلح و سازش این پرونده تلاش زیادی شد و با رضایت اولیا دم جوانی که به اتهام قتل دوستش در زندان بود از قصاص رهایی یافت.
رئیس‌کل دادگستری هرمزگان از اقدام خداپسندانه اولیا دم این پرونده که باگذشت و ایثار، رضایت خود را نسبت به این زندانی اعلام نمودند، قدردانی کرد.
مجتبی قهرمانی گفت: شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان طی سال‌های اخیر دستاوردهای بسیار خوبی در این حوزه به دست آورده است که بدون تردید این موفقیت‌ها مرهون تلاش‌های مسئولین، قضات و اعضا و کارکنان این مجموعه است.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha