کارگاه‌های آموزشی ویژه زندانیان زندان جیرفت برگزار شد

در راستای مهارت‌آموزی و توانمندسازی شغلی زندانیان، دو کارگاه آموزشی ساخت شمع‌های ژله‌ای با حضور ٢٤ نفر از زندانیان رأی‌باز خانم در زندان جیرفت و کارگاه اصول احداث باغ مرکبات با حضور ٩٥ نفر از زندانیان رأی‌باز مرد در محل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی جنوب کرمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان کرمان، این کارگاه‌های آموزشی در راستای تفاهم‌نامه همکاری مشترک با مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب کرمان، با هدف توسعه فعالیت‌های آموزشی و مهارتی به زندانیان و فراهم نمودن زمینه اشتغال پایدار آنان، برگزار شد.

در کارگاه آموزشی ساخت شمع‌های ژله‌ای تعداد ٢٤ نفر از زندان رأی باز خانم حضور داشتند که به مدت ٢٨ ساعت توسط مربی فنی‌و حرفه‌ای با روش‌های نوین ساخت مدل‌های مختلف شمع‌های ژله‌ای از جمله، آکواریومی، تراریومی و دریایی در زندان جیرفت آشنا شدند. شرکت‌کنندگان می‌توانند پس از این دوره، کسب و کار خانگی خود را با هزینه بسیار اندکی راه‌اندازی کرده و سفارشات شمع انواع مجالس جشن تولد و حتی تزئین سفره عقد به شیوه جدید را داشته باشند.

در دوره آموزشی اصول احداث باغ مرکبات، تعداد ٩٥ نفر از زندانیان رأی‌باز، به مدت 18 ساعت (٦ ساعت آموزش تئوری و ١٢ ساعت آموزش عملی)، توسط احمدپور رئیس سازمان کشاورزی جنوب کرمان از اساتید برجسته کشور با روش‌های نوین اصول احداث باغ مرکبات آشنا شدند.

محمدرضا شریفی رئیس زندان شهرستان جیرفت، با اشاره به اینکه اشتغال زندانیان، اولین اولویت از اولویت‌های ده‌گانه سازمان زندان‌هاست، گفت: با توجه به این‌که اقتصاد مردم جنوب استان کرمان، بر پایه کشاورزی است و این منطقه به دلیل شرایط خاص اقلیمی (گرمسیری، سردسیری و کوهستانی) و ویژگی‌های محیطی کم‌نظیر، مستعد توسعه فعالیت‌های بخش کشاورزی است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha