اولین نشست مشترک اعضای کارگروه قوه قضاییه و مجلس در استان سمنان برگزار شد

اولین نشست مشترک اعضای کارگروه و دبیران استانی تفاهم‌نامه قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی امروز در محل دادگستری استان سمنان با حضور رئیس کل دادگستری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

محمدجعفرعبدالهی رئیس کل دادگستری استان سمنان در تشریح علت برگزاری این جلسه، گفت : در اجرای تفاهم نامه فی ما بین مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه که در 30بهمن 1400 به تأئید و تصویب رسیده است مسائل و موارد مرتبط به هر دو قوه در دو کارگروه ملی و استانی مورد بحث و تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفته است.

رئیس شورای قضایی استان در ادامه به برخی از موارد عنوان شده در این کارگروه اشاره کرد، و افزود : موضوعات مهم استانی و حتی شهرستانی از قبیل احیای حقوق عامه ، رفع موانع تولید ، حمایت از اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی از جمله مواردی است که در این کارگروه با هدف افزایش خدمت رسانی مطلوب تر به شهروندان استان مطرح و مورد بررسی قرار می گیرد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان همچنین با اشاره به اینکه عدالت بسیار مهم و ضروری است، خاطرنشان کرد: عدالت مقوله ای است که با انجام اقدامات موثر سه قوه حاکمیتی کشور محقق و با حمایت قانونی قوه مقننه و درایت قوه مجریه در نتیجه صلابت و اقتدار قوه قضائیه حاصل می شود .

عبدالهی به برخی از مصوبات این جلسه اشاره کرد، و افزود : استان سمنان از استان های صنعتی کشور بشمار می آید ، دو کمیسیون فرعی عمران و اقتصاد مقاومتی تشکیل خواهد شد تا در اثر مصوبات این کارگروه هم به مباحث و مشکلات سازمان های تابعه پرداخته و نیز مشکلات مرتبط با تولید و اقتصاد در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار گیرد .

رئیس کل دادگستری استان سمنان در خاتمه، بیان کرد : کارگروه استانی به صورت منظم هر سه ماه یکبار با حضور نمایندگان استان یا رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان تشکیل جلسه خواهد داد تا با همدلی و اتحاد و با حفظ استقلال طرفین ، شیوه های پیگیری مأموریت های این تفاهم نامه در سطح کلان و استانی با هدف ایفای وظایف و کاهش مشکلات مردمی مرتفع و بررسی شود .

در این جلسه نمایندگان مجلس شورای اسلامی علیزاده ، گلرو و خانی واعضای شورای قضایی استان به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خویش پیرامون مباحث مطروحه و مطالبات سازمان های متبوع پرداختند .

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha