«تجربه زیسته علوم زندانبانی» کلید خورد/ برگزاری نشست‌هایی برای اداره علمی زندان‌ها

مرکز آموزش و پژوهش سازمان زندان‌ها اولین نشست از «تجربه زیسته علوم زندانبانی» را با محوریت نیازها و مشکلات خانواده زندانیان دایر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدمات تأمینی و تربیتی کشور، اولین نشست از «تجربه زیسته علوم زندانبانی» در دفتر آموزش و پژوهش سازمان زندان‌ها و با همکاری دفتر اقدامات و همچنین با حضور مدیران کل استانی، معاونین سلامت، روسای مرکز مراقبت و انجمن‌ها و رئیس زندان مرکزی استان‌ها برگزار شد.

در این نشست که به صورت آنلاین به انجام رسید، الوندی رئیس انجمن حمایت از زندانیان مرکز گفت: باید نیازها و چالش‌های پیشروی حمایت از خانواده زندانیان نیازمند را شناخت. براین اساس مشارکت واقعی خانواده زندانیان و نیز حفظ تعامل و ارتباط زندانی با خانواده باید در دستور کار سازمان زندان‌ها باشد. وی در عین حال بر ضرورت تغییر و بروزرسانی اساسنامه انجمن تأکید کرد.

صالحی‌عمران مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش سازمان زندان‌ها نیز در این نشست برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی و ارتباط و تاثیر آن در مدیریت زندان‌ها را لازم دانست و با اشاره به اداره زندان‌ها بر مدار دانایی‌محوری گفت: این جلسات همچنان با موضوعات مسائل مبتلا به زندانبانی ادامه خواهد داشت و نتیجه آن در قالب کتابی که حاصل تجربه‌های زیسته موفق همکاران باشد، منتشر می‌شود.

در این جلسه برخی تجربیات زیسته زندانبانی با محوریت مهمترین مشکلات خانواده زندانیان ازقبیل برچسب‌های اجتماعی به خانواده‌ها، تنوع مشکلات فرزندان و خانواده زندانی، بررسی علمی ضرورت و چرایی توانمندسازی همسران زندانیان و ... مورد اشاره و بحث قرار گرفت.

گفتنی است این سلسله‌نشست‌ها با محوریت تجارب زیستی در امر زندان و زندانبانی و با هدف اداره بهتر مراکز تأمینی و تربیتی و کمک به مددجویان برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha