آموزش مهارت‌های اساسی زندگی از طریق تئاتر شورایی در کانون اصلاح و تربیت استان البرز

به منظور تحقق برنامه‌های اصلاحی و تربیتی مددجویان و بازگشت موثر آنان به جامعه، کارگاه‌های مهارت‌های اساسی زندگی از طریق تکنیک‌های تئاتر شورایی در کانون اصلاح و تربیت البرز برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان البرز، علی چهارمحالی مدیر کل زندان‌های استان البرز با اعلام این خبر افزود: مددجویان کانون اصلاح و تربیت به لحاظ سنی در شرایط ویژه ای قرار دارند، از طرفی میل به انجام کارهای مختص بزرگسالان را دارند و از طرفی در این خصوص آموزش درستی ندیده‌اند و برای اثبات خود دست به کارهایی می زنند که معمولاً برایشان دردسرساز است و در نهایت منتهی به زندان می‌شود.

چهارمحالی با اشاره به جرایم مددجویان کانون اصلاح و تربیت اظهار داشت: طیف زیادی از مددجویان کانون اصلاح و تربیت به خاطر تجربه زیسته و شرایط محیط زندگیشان متاسفانه سابقه مصرف انواع مواد مخدر و مشروبات الکلی را دارند و این امور تبدیل به جزیی از فرهنگ آنان شده است که به راحتی نمی‌توان این فرهنگ و نگرش را تغییر داد.

مدیر کل زندان‌های استان البرز افزود: این تغییر نگرش‌ها باید به شیوه غیر مستقیم و با تکنیک‌های میان رشته‌ای در حوزه‌های روانشناسی، جامعه شناسی و هنر صورت پذیرد، چرا که در غیر این صورت مددجویان یا از پذیرش این تغییرات امتناع می‌کنند و یا در صورت پذیرش، پس از آزادی و با اولین مواجهه با دوستان محیطِ زندگی فراموش می شوند.

علی چهارمحالی آموزش‌های نوین و کاربردی را در تغییر رفتار مددجویان موثر خواند و افزود: مدت 3 ماه است که آموزش مهارت‌های اساسی زندگی مانند توانایی نه گفتن و کنترل خشم با استفاده از تکنیک های تئاتر شورای در کانون اصلاح و تربیت البرز آغاز شده و خوشبختانه با استقبال خوب مددجویان نیز مواجه شده است.

مدیر کل زندان‌های البرز جذابیت و مشارکت همگانی را از محاسن این طرح برشمرد و افزود: در این تکنیک مددجویان همه کنشگری می‌کنند، حق ابراز نظر دارند، عقاید خود را به صورت عملی اجرا می‌کنند و در خصوص رفتارهای نادرست و صحیح تفکر می‌کنند تا در نهایت به راه درست برسند و ما امیدواریم با استمرار چنین برنامه‌هایی شاهد تغییر رفتاری ماندگار در مددجویان باشیم.

لازم به ذکر جلسات تئاتر شورایی با حضور فواد ابراهیمیان به عنوان تسهیلگر در کانون اصلاح و تربیت البرز برگزار می گردد.

آموزش مهارت‌های اساسی زندگی از طریق تئاتر شورایی در کانون اصلاح و تربیت استان البرزآموزش مهارت‌های اساسی زندگی از طریق تئاتر شورایی در کانون اصلاح و تربیت استان البرزآموزش مهارت‌های اساسی زندگی از طریق تئاتر شورایی در کانون اصلاح و تربیت استان البرزآموزش مهارت‌های اساسی زندگی از طریق تئاتر شورایی در کانون اصلاح و تربیت استان البرز

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha