زمینه آزادی ۲۱ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان فراهم شد

به مناسبت هفته بسیج، آیین آزادسازی ۲۱ زندانی جرایم غیرعمد، با مجموع بدهی ۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان، در محل گلزار شهدای کرمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان کرمان، این آیین با حضور رئیس‌کل دادگستری و مدیرکل زندان‌های استان کرمان، جانشین بسیج حقوقدانان کشور، فرمانده سپاه ثارالله و رئیس بسیج حقوقدانان استان کرمان برگزار شد.
حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی رئیس‌کل دادگستری استان کرمان، در آیین آزادی ۲۱ زندانی جرایم غیرعمد، گفت: فرمایشات بسیار حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره بسیج و مسائل جاریه کشور، بسیار ارزشمند است و فتح باب جدیدی برای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب اسلامی در کشور خواهد بود. امید است همه ما بتوانیم وظیفه خود در این مسیر را انجام دهیم.
حجت‌الاسلام حمیدی، ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران آیین آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و معسر، افزود: یکی از برنامه‌های مورد تأکید در سند تحول قضایی، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، توسعه صلح و سازش و اجرای سیاست‌هایی است که مانع از زندانی شدن افراد معسر می‌شود.
رئیس دادگستری استان کرمان با اشاره به ایجاد زمینه آزادی ۲۱ مددجوی جرایم غیرعمد و معسر در استان کرمان به مناسبت هفته بسیج در مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی، توسط بسیج حقوقدانان با همکاری ستاد دیه، تصریح کرد: در این رابطه بخشی از بدهی بیش از چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی این افراد با صلح و سازش به اخذ رضایت شکات منتهی شده و ۴۰۰ میلیون تومان نیز از سوی بسیج حقوقدانان تأمین شده و مابقی آن نیز از محل تسهیلات پرداخت شده است.
سردار محمدعلی نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، ضمن گرامی‌داشت هفته بسیج، در این آیین بر مردم‌داری، مردم‌یاری و مردم‌یاوری سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: اقدامات سپاه ثارالله استان کرمان، برای آزادسازی زندانیان معسر، از سال 1388 آغاز شده و تاکنون بیش از چهار هزار و ۲۰۰ مددجو از زندان‌های استان کرمان آزاد کرده است.
فرمانده سپاه ثارالله استان، افزود: در نخستین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ۶۳ زندانی جرایم غیرعمد، معسر و عمد سبک در قالب «پویش آزادی زندانیان در مکتب سردار سلیمانی» از زندان‌های استان کرمان آزاد شده‌اند. وی گفت: استان کرمان در زمینه آزادسازی زندانیان نیازمند و معسر از استان‌های پیشتاز در کشور به شمار می‌رود که به مناسبت هفته بسیج، با جلب رضایت اولیای دم، موجب رهایی 3 نفر از محکومان قصاص نفس شده است.
سردار نظری یادآور شد: تنظیم تفاهم‌نامه با کانون کارشناسان دادگستری به منظور ارائه خدمات به خانواده مددجویان نیازمند، معرفی وکیل رایگان به زندانیان و خانواده‌های آنها، پیگیری مشکلات خانواده‌های نیازمند و توزیع بسته‌های حمایتی به خانواده مددجویان نیز به مناسبت هفته بسیج انجام شده است.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha