اشتغال بیش از ۳۵۰۰ زندانی در بخش تولید آذربایجان‌غربی
خبرگزاری ایرنا - ارومیه

مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی گفت: سه هزار و ۵۰۹ نفر از زندانیان در واحدهای اقتصادی و تولیدی استان مشغول به کار هستند.

مراد فتحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اشتغال زندانیان نقش بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد، اظهار کرد: در همین راستا و برای تامین هزینه‌های معیشتی خانواده، یک هزار و ۸۳۲ زندانی برای کار در بخش خصوصی به خارج از زندان اعزام شده اند.

وی با اعلام اینکه ۸۴۰ نفر از زندانیان آذربایجان‌غربی به صورت اشتغال نشسته در حال فعالیت هستند، افزود: منظور از اشتغال نشسته فعالیت این افراد در داخل بندها، اندرزگاه‌ها و سالن‌های داخل زندان‌ها است.

مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی با بیان اینکه نباید زندگی زندانیان در داخل زندان به بطالت و بیهودگی تلف شود، اضافه کرد: همان‌طور که در آموزه‌های دینی نیز به آن تاکید شده، اشتغال افراد می‌تواند مانع وقوع بسیاری از بزه‌های اجتماعی شود.

وی به بازدید مسوولان بنیاد مستضعفان آذربایجان‌غربی از کارگاه های اشتغال و تولید بنیاد تعاون زندانیان اشاره کرد و افزود: مقرر شد تا زمینه های همکاری بازرگانی و سرمایه گذاری در راستای توسعه تولید و اشتغال برای زندانیان فراهم شود.

وی با اشاره به اشتغال به کار ۲۰ زندانی ارومیه ای طی هفته گذشته در مجتمع غذایی گلنوش، گفت: با پیگیری رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی و بنیاد تعاون زندانیان استان، ۲۰ نفر از زندانیان ارومیه از هفته آتی توسط بخش خصوصی جذب و مشغول به کار می شوند.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای مصوبه هیات اجرایی بنیاد تعاون زندانیان آذربایجان‌غربی انجام می گیرد، اظهار کرد: طی توافق صورت گرفته، مقرر شد در فصل بعدی کار یعنی تا یک ماه آینده، ۵۰ نفر زندانی و خانواده آنها در مجتمع غذایی گلنوش مشغول به کار شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha