برگزاری جشن آزادی زندانیان معسر در هفته بسیج/ معاون سازمان زندان‌ها: کاهش آمار بازگشت به زندان هم در گروی اشتغال و هم توانمندسازی آنان است/ آزادی 1234 زندانی همزمان با هفته بسیج

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها در این آئین گفت: درحال حاضر باید بر توانمندسازی و اشتغالزایی مددجویان تأکید داشت تا شاهد کاهش بازگشت مجدد زندانیان به زندان باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، مراسم آزادی زندانیان معسر عصر امروز، پنجم آذرماه با حضور جمعی از مسئولین سازمان زندان‌ها و دستگاه قضایی کشور برگزار شد.

در این مراسم که با تقدیر از حقوقدانان بسیجی جهادگر همراه بود، گزارشی از اقدامات صورت‌‎گرفته درجهت حمایت از مددجویان مالی و گرفتار در حبس و همچنین معاضدت‌های قضایی توسط بسیج حقوقدانان ارائه شد.

سیدعبدالله مرتضوی، معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها نیز در بخشی از مراسم ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: درحال حاضر زندانیان زیادی وجود دارند که بخاطر بدهی، جرائم مالی و یا ردمال در زندان به سر می‌برند که ما بطور مستمر تلاش داریم زمینه آزادی آنان را فراهم کنیم.

زندانیان در حوزه اقدامات تأمینی و اشتغال‌زایی نیازمند پشتیبانی هستند

وی افزود: تلاش ما نه‌فقط در حوزه چرخه اصلاح و تربیت مددجویان بلکه تأمین آنان به خصوص در دوران پس از حبس است که با رصد صحیح و اقداماتی همچون اشتغال‌زایی و حرفه‌آموزی سعی می‌کنیم آمار بازگشت مجدد آنان به زندان را کاهش دهیم.

مرتضوی با این‌حال توضیح داد؛ مراکز بعد از خروج ما با اقدامات حمایتی و تأمینی، زندانیان آزادشده را تحت پوشش می‌گذارند ولی بازهم لازم است این افراد در حوزه‌های مختلف ازجمله اشتغال‌‎زایی و توانمندسازی حمایت شوند. ضمن اینکه ستاد دیه یکی از مراکزی است که خیرین محترم باید به سمت آن بروند.

اعتبار 470 میلیارد تومانی برای آزادی 6600 زندانی

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها یادآور شد: علاوه بر آزادی زندانیان درحال حاضر باید به توانمندسازی مددجویان اهمیت دارد تا شاهد کاهش بازگشت مجدد زندانیان به زندان باشیم. هم‌اکنون بالغ بر 6 هزار و 600 زندانی برای کسب آزادی نیاز به اعتبار 470 میلیارد تومانی دارند.

گفتنی است؛ دراین مراسم القاصی‌مهر رئیس‌کل دادگستری استان تهران نیز در سخنانی با تقدیر از اقدامات صورت‌گرفته درجهت یاری به زندانیان واجدشرایط برای آزادی از زندان، افزایش همکاری میان دستگاه‌های مرتبط و حضور قابل‌توجه بسیج حقوقدانان بر رهایی زندانیان در بند را مورد تأکید قرار داد.

همچنین لازم به ذکر است که به مناسبت هفته بسیج و به همت مسئولین دستگاه‌های مرتبط ازجمله سازمان زندان‌ها قرار است 1234 زندانی تا پایان آذرماه از مراکز تأمینی و تربیتی آزاد و به آغوش جامعه بازگردند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha