توسعه اشتغال پایدار نقش مهمی در بازاجتماعی شدن مددجویان دارد

حیات الغیب در جلسه شورای اداری که با حضور مدیران زندان های استان تهران برگزار شد، اظهار داشت: اشتغال و حرفه آموزی جزء مهمترین اولویت های سازمان زندان هاست که بایستی سرلوحه اقدامات و برنامه های اجرایی قرار گیرد و هرچه اشتغال پایدار توسعه یابد، احتمال تکرار جرم و بازگشت به زندان کاهش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان تهران، مدیر کل زندان های استان تهران در جلسه شواری اداری زندان های استان تهران که با حضور مدیران زندان ها در محل سالن کنفرانس برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضاییه گفت: در حال حاضر علیرغم مشکلات بودجه ای، به دلیل اهمیت رسیدگی به وضعیت رفاهی و تغذیه ای مددجویان استان، بخش انبارهای غذایی از وضعیت مطلوبی برخوردار است و تلاش می کنیم مددجو از بهترین امکانات در این بخش برخوردار باشد.

سید حشمت اله حیات الغیب ضمن بررسی عملکرد مدیران زندان ها و تبیین برنامه های جاری، با تاکید بر ضرورت عمل به توصیه های رئیس سازمان زندان ها در بحث شخصی سازی مجازات حبس بیان کرد: با ارتکاب خواسته یا ناخواسته جرم از سوی سرپرست خانواده، وی با حکم قضایی بایستی مدتی را در حبس بگذراند ولی اغلب خانواده های زندانیان هیچ نقشی در ارتکاب جرم ندارند و نباید از موضوع معیشت و رسیدگی به مشکلات آنان غافل شویم.

مدیرکل زندان های استان تهران ادامه داد: در آیین نامه جدید سازمان، موضوع پیشگیری از ارتکاب جرم به عنوان اولویت مهم یاد شده و در این راستا، برنامه هایی به ویژه در بخش اشتغال و حرفه آموزی تدوین و ابلاغ گردیده و انتظار می رود مدیران زندان ها بیش از پیش بر اجرای آن اهتمام ورزند.

او همچنین تاکید کرد: توسعه اشتغال پایدار نقش مهمی در باز اجتماعی شدن مددجویان دارد، بحمدالله اشتغال و حرفه آموزی جزء مهمترین اولویت های سازمان زندان هاست که بایستی سرلوحه اقدامات و برنامه های اجرایی قرار گیرد و هرچه اشتغال پایدار توسعه یابد، احتمال تکرار جرم و بازگشت به زندان کاهش خواهد یافت.

مقام عالی زندان های استان تهران خطاب به مدیران زندان ها تصریح کرد: تا حد امکان از تمام ظرفیت های کارگاهی جهت اشتغال مددجویان استفاده کنید تا هم طی دوران حبس، شغلی فرا گیرند و هم با دریافت دستمزد و حقوق، بخشی از آن را به عنوان کمک هزینه ای برای خانواده هایشان واریز نمایند.

حیات الغیب ادامه داد: بیکاری عامل کسالت و ایجاد آسیب های مختلف در محیط زندان است. فراگیری رایگان و بدون هزینه یک هنر یا حرفه در زندان، مددجویی را که قبلا زمینه کسب  مهارت های اجتماعی را نداشت، به سوی زندگی سالم سوق می دهد و از ارتکاب مجدد جرم جلوگیری می کند.

مدیرکل زندان های استان تهران، که استفاده از پابند الکترونیکی را راهکار مناسبی در جهت کاهش جمعیت کیفری دانسته، افزود: حضور زندانی در کنار خانواده و کاهش آسیب های زندان است و بایستی با توسعه بسترهای الکترونیکی و تعامل با مراجع قضایی تا حد امکان از این ظرفیت قانونی استفاده شود.

بنا به این گزارش، طی جلسه شورای اداری، مدیران زندان های استان مسائل و مشکلات حوزه های مرتبط را مطرح نموده و راهکارهای لازم توسط مدیر کل اتخاذ و دستورات لازم صادر شد. 

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha