بازدید نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از زندان مرکزی مشهد

نائب رئیس و سه عضو دیگر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با هدف بررسی اقدامات فرهنگی و تربیتی انجام شده در قالب طرح معراج از زندان مرکزی مشهد بازدید کردند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خراسان رضوی ، سید علی یزدی خواه نائب رئیس کمیسیون فرهنگی و زهره سادات لاجوردی نمایندگان مردم تهران ، غلامرضا منتظری نماینده کرگان و آق قلا و عباس سرمست دبیر این کمیسیون نمایندگانی بودند که با حضور در اندرزگاه های زندان مرکزی مشهد ضمن بررسی اجرای برنامه های متنوع فرهنگی به طور ویژه اقدامات منتسب به طرح معراج در دو اندرزگاه این مجموعه را مورد بررسی قرار دادند.

اسماعیل زادگان مدیر زندان مرکزی مشهد و حجت الاسلام والمسلمین منتظری مدیر اجرای طرح معراج در ابتدای این بازدید کلیاتی از اجرای این طرح و سایر اقدامات تربیتی و فرهنگی شاخص انجام شده در زندان ارائه دادند . در ادامه هیات بازدید کننده در اندرزگاه های تحت پوشش طرح معراج با زندانیان به گفتگو پرداخته و به صورت میدانی با اقدامات فرهنگی ، اصلاحی و حمایتی متولیان اجرای این طرح آشنا شدند .

نمایندگان خانه ملت در خاتمه این بازدید ضمن رضایت از برنامه های فرهنگی در حال اجرا در این زندان علاوه بر اختصاص مبلغ 200 میلیون ریال به زندانیان متاهل تحت پوشش طرح معراج ، جهت تجهیز سالن سینما ، واگذاری تجهیزات ورزشی با الزام نهادهای متولی و اعطاء کتاب به کتابخانه های این مجموعه قول مساعدت و پیگیری دادند .

شایان ذکر است مدیرزندان مرکزی مشهد نیز در حاشیه این بازدید درخواست هایی را جهت طرح در مجلس شورای اسلامی از جمله اختصاص بودجه جداگانه به طرح احداث زندان جدید مشهد به عنوان یک پروژه ملی ، پیگیری اختصاص الزام آور بخشی از بودجه نهادهای فرهنگی به زندان ها برای توسعه فعالیت های تربیتی و فرهنگی و اصلاح برخی قوانین با هدف کاهش جمعیت کیفری زندان ها مطرح داشت.

گفتنی است حجت الاسلام سید حامد ملکوتی تبار رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خراسان رضوی و حجت الاسلام نژاد محمد نماینده پارلمانی حوزه های علمیه کشور در مجلس شورای اسلامی نیز اعضاء کمیسیون فرهنگی مجلس را در این بازدید همراهی کردند .

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha