96 مددجو در زندان‌های کهگیلویه وبویراحمد حافظ یک تا پنج جزء قرآن شده‌اند

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های استان کهگیلویه وبویراحمد از ایجاد و راه‌اندازی مدارس قرآنی و کلاس‌های آموزش قرآن و حفظ این کتاب الهی در زندان‌های استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های کهگیلویه وبویراحمد، حسن رحیمی با اعلام این مطلب گفت: ترویج آموزه‌های قرآن کریم در زندان ها، تاثیر بسزایی در اصلاح و تربیت مددجویان و بازگشت سالم آنان به جامعه دارد.

وی بیان داشت: دین حیات بخش اسلام برای تربیت انسان در تمام مراحل زندگی برنامه‎های ویژه‎ای دارد تا او را برای رسیدن به عالی‎ترین مرحلة تکامل انسانی آماده سازد و قرآن بهترین وسیله برای رسیدن به نقطه عالی انسانیت است؛ که در مراکزر ندامتگاهی توجه به این امر مشهود و ملموس است.

حسن رحیمی افزود: رسیدن به این موهبت الهی تنها در پرتو تعلیم و تربیت صحیح به دست می‎آید و تمام برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها بر همین اساس یعنی تمسک به قرآن و تعالیم دینی تدوین و اجرا می‌گردد.

معاون سلامت زندان های استان تصریح کرد: با راه اندازی و ایجاد مدارس و اندرزگاههای قرآنی در زندان های استان با شرکت مشتاقان به قرآن کلاسهای مفاهیم، حفط، روخوان یو روانخوانی همراه با آموز شاحکام و اخلاق با حضور اساتید برجسته قرآنی برگزار می گردد.

این مقام فرهنگی زندان های استان با تقدیر از مسئولان فرهنگی تربیتی  زندان‌ها که در جهت آموزش، نشر آموزه‌های قرآنی و برگزاری کلاس‌های حفظ، قرائت و تفسیر قدم برمی دارند اظهار امیدواری کرد زندانیان با قران مسیر درست زندگی را ادامه دهند.

رحیمی کلاسهای حفظ قرآن را فرصتی برای زندانیان عنوان کرد که طی آن با حفظ قرآن کریم در رفتار خود تغییر اساسی داده و ضمن توبه وانابه قطعاً بازگشتی سعادتمندانه به جامعه خواهند داشت.

 معاون سلامت زندان های استان در پاسخ به اینکه آیا حفظ قرآن و شرکت در کلاسهای فرهنگی و تربیتی تأثیری در اعطاء نهادهای حقوقی به آنان دارد یا نه افزود: بله زندانیانی که دارای  شرایط بوده ودر برنامه های تدوینی زندان ها شرکت نموده و یا حافظ قرآن مجید باشند در شورای های طبقه بندی زندان مطرح و با نظر موافق مراجع قضایی مشمول تخفیف در مجازات و اعطاء ارفاقات حقوقی خواهند شد.

وی گفت: هم اکنون 96 نفر در زندان های استان با شرکت در کلاسهای حفط قرآن یک تا 5 جزء قرآن را حفط نموده که تأثیر بسزایی در امنیت و آرامش زندان ها و گرایش دیگر زندانیان به این کتاب الهی دارند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha