لزوم برنامه‌های اصلاحی و استفاده افزونتر زندانیان از تأسیسات حقوقی

در راستای سیاست‌های سند تحول قضایی و آگاهی از وضعیت زندان و مسائل حقوقی زندانیان رئیس کل دادگستری و مقامات ارشد قضایی استان از زندان مرکزی یاسوج بازدید نمودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان کهگیلویه‌وبویراحمد، دکتر نگین تاجی رئیس کل دادگستری، ملک حسینی دادستان مرکز استان، وطن دوست معاون قضایی رئیس کل و برخی دیگر از معاونین و قضات تجدید نظر به همراه مدیر کل زندان‌های استان ضمن بازدید از قسمتهای مختلف زندان و سرکشی از پروژه‌های در دست ساخت با زندانیان اندرزگاههای مختلف دیدار و در فضایی توأم با رأفت قضایی مطالبات و درخواستهای زندانیان را استماع و دستورات لازم در جهت تسیهل در مطالبات آنان را صادر نمودند.

رئیس کل دادگستری که به همراه مقامات ارشد قضایی درسرکشی از اندرزگاههای مختلف، در دیدار با زندانیان گفت: هدف از زندان متنبه شدن و پشیمانی از بزه رفتاری شماست لذا بازاجتماعی شدن افراد زندانی و تأکید بر لزوم برنامه های اصلاحی در بین زندانیان از اهداف مهم زندانبانی است.

دکتر نگین تاجی عنوان داشت: قضات ما اگر ببینند افرادی از کردار و رفتار گذشته خود پشیمان و متنبه شده و بازگشت او نیز در جامعه مخل نظم وآسایش جامعه نیست با وجود شرایط حقوقی می توان با اعطاء تأسیسات قضایی به او کمک کرد.

مقام ارشد قضایی استان کهگیلویه وبویراحمد در این بازدید بر استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، تقویت برنامه‌های تربیتی واصلاحی درزندان‌ها و بهره‌مندکردن زندانیان مستحق تخفیف از ارفاقات قانونی، تاکید کرد و گفت: امیدواریم باپیگیری ها وتوجه به سیاست های کاهش جمعیت کیفری شاهد کاهش ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی استان و هم کاهش جمعیت زندانیان باشیم.

در ادامه منصور بیژنی مدیر کل زندان‌های استان ضمن تقدیر از بازدیدهای مستمر مجموعه قضایی استان در اجرای رسیدگی مطلوب به درخواستها و مطالبات زندانیان و تعامل خوب و مثمر ثمر با زندان‌ها بر اجرای برنامه‌های کاهش جمعیت زندانیان و اعطاء ارفاقات حقوقی به زندانیان واجدالشرایط تأکید نمود.

انتهای خبر/

لزوم برنامه های اصلاحی و استفاده افزونتر زندانیان از تأسیسات حقوقی

لزوم برنامه های اصلاحی و استفاده افزونتر زندانیان از تأسیسات حقوقی

لزوم برنامه های اصلاحی و استفاده افزونتر زندانیان از تأسیسات حقوقی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha