پیگیری اولویت‌های تحولی ابلاغی قوه قضائیه درحوزه کاهش هدفمند جمعیت کیفری در دستور کار است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان گفت: در جلسه امروز ساماندهی زندانیان و کاهش هدفمند جمعیت کیفری، درخصوص استفاده از ظرفیت ارفاقات کیفری، استفاده از پابند الکترونیک و استفاده از دادرسی الکترونیکی در جهت اصلاح زندانیان و استفاده صحیح از مجازات حبس به بحث و تبادل نظر پرداختیم که مصوبات بسیار خوبی در راستای اجرایی نمودن سیاستهای کلی قوه قضائیه به تایید و تصویب رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان خوزستان ؛ صادق جعفری چگنی در حاشیه نشست شورای قضائی و ساماندهی امور زندانیان در محل ستاد اداره کل زندانهای خوزستان ؛ تصریح داشت: ضمن اینکه در خصوص ساماندهی ، کنترل و کاهش هدفمند جمیعیت کیفری زندانیان نیز در راستای سیاستها و طرح تحولی و تعالی محور ابلاغی قوه قضائیه در حوزه زندانها و زندانیان، به شاهدیم که بموجب این برنامه تحولی ، دادستانی مرکز استان و اداره کل زندانهای استان بعنوان مجری و همکار در اجرای این اولویت معرفی شده اند. ما نیز در همکاری مناسب با اداره کل زندانهای خوزتسان ضمن تبیین سیر و فرایند کار و تقسیم کارشناسی وظایف ، برنامه های متنوعی را طرح ریزی نمودیم که تا کنون بخشی از آنانها محقق شده و دیگر اولویتها و برنامه ها نیز با جدیت و مستمرا در حال پیگیری است که خبرهای آن را در آینده خواهیم دید.

این مقام ارشد قضائی در خاتمه خاطر نشان ساخت: در حوزه هوشمند سازی ساز و کار زندانبانی و عدالت کیفری هم در راستای برنامه های تحولی قوه قضائیه ،شاهد اقدامات بسیار خوبی در اداره کل زندانهای استان هستیم، با ایجاد مراکز جدید و تجهیز آنها ، ظرفیت دادرسی الکترونیک نسبت به سال گذشته دو برابر شده که خود موجب شتاب بخشی به روند کاهش اطلاله دادرسی، تعیین تکلیف سریعتر زندانیان و کنترل و کاهش جمعیت کیفری خواهد شد.

پیگیری اولویتهای تحولی  ابلاغی قوه  قضائیه در حوزه کاهش هدفمند جمعیت کیفری در دستور کار است

گفتنی است در این نشست غلامرضا روشان گزارش جامعی را پیرامون روند اجرای شاخصهای 19 گانه ارزیابی عملکرد حوزه کنترل و کاهش جمعیت کیفری و اقدامات مترتب بر امور قضائی در زندانها به اعضا ارائه داد. در این نشست رییس کل دادگستری استان، دادستان خوزستان، معاونین قضائی رییس کل دادگستری، مدیران دستگاه های وابسته به قوه قضائیه در خوزستان حضور داشتند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha