تجهیز و توسعه کتابخانه های مراکز ندامتگاهی استان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های کهگیلویه وبویراحمد؛نشست مدیران کل کتابخانه های عمومی و زندان های استان کهگیلویه وبویراحمد در روز قلم با هدف ترویج و توسعه بیشتر کتاب و کتابخوانی در زندان ها و برگزاری فعالیت های فرهنگی با محوریت کتاب ویژه زندانیان برگزار شد.

در این نشست منصور بیژنی مدیر کل زندان های استان با بیان اینکه زندان از ضروریات هر جامعه ای محسوب می شود که همه نهادها و دستگاهها می بایست در اجرای برنامه های های آن بایستی تشریک مساعی داشته باشند افزود: زندانی محصول همه ی جامعه است هر نهاد و دستگاه و متولی فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی به فراحخور وظیفه خود برای کاهش آسیب در زندان ها و به تبع آن در جامعه می بایست با برنامه ریزی مدون و اصولی در پر کردن اوقات فراغت زندانیان و آموزش های مفید و مؤثر اهتمام جدی داشته باشند.

وی گفت: نهاد کتابخانه های استان می تواند با برنامه ریزی اصولی در مسیر اصلاح و تربیت زندانیان با ترویج کتاب و کتابخوانی و برگزاری مسابقات و فعالیتهای فرهنگی گامهای مؤثری بردارد.

مدیر کل زندان ها با بیان اینکه در چهار کتابخانه ثبت شده در زندان های استان وجود دارد عنوان کرد: در این کتابخانه ها 36 هزار جلد کتاب وجود دارد که انصافاً استقبال خوبی نیز از فرهنگ مظالعه و کتابخوانی شده است.

وی اظهار داشت: از آنجائیکه زندانیان جامعه ی هدف خوبی برای مطالعه کتاب هستند می طلبد که نهاد کتابخانه ها در زمینه تجهیز و توسعه کتابخانه های زندان ها و تزریق کتابهای بیشتر با موضوعات مختلف و مفید همکاری وافری داشته  باشد.

محسن جبار نژاد مدیرکل نهاد کتابخانه های استان نیز در این نشست از تلاش های مدیرکل و کارشناسان اداره کل زندان های استان نسبت به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تشکر کرد و اظهار داشت: کتابخانه های عمومی در راستای تحقق رسالت خود مبنی گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در میان آحاد مختلف مردم، نگاه ویژه ای به ارائه خدمات کتابخانه ای در میان مددجویان زندان دارند. انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha