تلاش برای آزادی زندانیان غیرعمد در گلستان به‌مناسبت هفته بسیج

اداره کل زندان‌ها و ستاد دیه استان گلستان در تلاش است با بهره‌مندی از ظرفیت‌های بومی زمینه آزادی 197 زندانی جرایم غیرعمد این استان را تا سالروز بسیج مستضعفان فراهم کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان گلستان، در نشست مشترک غلامرضا سرلک مدیرکل زندان‌ها و حمید وسکوئی مدیرنمایندگی ستاد مردمی دیه گلستان با زارع مدیرکل دیوان محاسبات، و جمعی از فرماندهان بسیج ادارات که به میزبانی اداره کل دیوان محاسبات برگزار شد، مقرر گردید به مناسبت سالروز بسیج مستضعفان در پنجم آذر ماه ضمن برگزاری جشن بزرگ آزادی زندانیان جرایم غیرعمد زمینه آزادی زندانیان بدهکاران عائله‌مند استان فراهم شود.

در ابتدای این جلسه غلامرضا سرلک طی سخنانی با تبریک آغاز هفته بسیج و تشریح شرایط کمک‌های ستاد دیه در قبال آزادی بدهکاران غیربزهکار، گفت: زندانیانی که بدهی مالی دارند اگر در تحقیقات و بررسی‌های دقیق، مستحق و نیازمند کمک شناخته شوند از خدمات ستاد دیه بهره‌مند خواهند شد که در این راستا اولویت با سرپرستان خانوار و افراد سالخورده است.

نائب رئیس ستاد دیه گلستان با اعلام اینکه از ابتدای سال تاکنون 186 زندانی غیرعمد تحت پوشش این ستاد آزاد شدند ، افزود: از این تعداد 176 نفر زندانی مرد و 10 نفر زن بوده که از کل بدهی 121 میلیارد تومانی آنان، 114میلیارد آن از طریق گذشت شاکی و اعسار و مابقی مبلغ از طریق ستاد دیه پرداخت شده است.

سرلک با بیان اینکه آزادی یک زندانی معسر می‌تواند خانواده‌ای را از بحران و مشقت نجات دهد، گفت: ستاد دیه استان جهت جذب اخذ کمک‌ها و مشارکت برای آزادی زندانیان غیرعمد با اصناف، بازاریان، بانک‌ها، هنرمندان و ورزشکاران، بسیج و سپاه، مساجد و شرکت‌ها، علما و ائمه جمعه همکاری مستمر دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 197 زندانی غیرعمد و نیازمند در زندان‌های استان چشم انتظار کمک هستند، ادامه داد: با برگزاری چنین جلساتی قصد داریم از ظرفیت ادارات و کارمندان مانند اداره کل دیوان محاسبات و بسیج ادارات بهره بگیریم تا ان‌شالله بتوانیم به مناسبت هفته بسیج، تعدادی از این زندانیان را آزاد کنیم و به آغوش خانواده بازگردانیم.

عضو ارشد شورای قضائی استان با دعوت از خیرین و مردم جهت کمک به زندانیان مالی و غیرعمد، خاطرنشان کرد: طی جلساتی که در روزهای اخیر با دیگر دستگاه‌های خدمت رسان و بسیج حقوقدانان داشته‌ایم، مقرر است در پنجم آذرماه سالروز بسیج مستضعفان جشن گلریزان آزادی زندانیان غیرعمد را برگزار نمائیم.

در ادامه این جلسه زارع، مدیرکل دیوان محاسبات استان نیز ضمن تشکر از دغدغه‌مند بودن ستاد دیه استان در خصوص زندانیان غیرعمد، برنامه‌ریزی برای رسیدگی به امور زندانیان را از اقدامات مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و اظهار کرد: همه دستگاه‌ها باید به نوبه خود در بخش خدمات اجتماعی و کاهش آسیب‌ها یاری‌رسان باشند و دیوان محاسبات نیز جهت هرگونه همکاری با ستاد دیه و اداره کل زندانهای گلستان که باعث انسجام کانون خانواده شود اعلام آمادگی می‌کند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha