آزادی ۹۱ زندانی جرائم غیر عمد توسط ستاد دیه استان

مدیر کل زندان های استان چهارمحال وبختیاری فعالیت های ستاد دیه و مرکز خدمات اجتماعی و مرکز مراقبت بعد از خروج را برای مخاطبین شبکه جهان بین تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان چهارمحال‌وبختیاری، حمیدرضا حیدری عصر دیروز با حضور در برنامه زنده تلویزیونی چشم انداز از شبکه استانی جهان بین به تشریح خدمات مرکزاجتماعی و مراقبت بعد از خروج و ستاد دیه استان پرداخت.

مدیر کل زندان های استان در ابتدای برنامه با تبریک هفته بسیج گفت: معرفی خدمات مختلف زندان های استان به نوعی جهاد تبیین است.

وی افزود: در سال جاری ۹۱ زندانی با مجموع بدهی ۲۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی با کمک خیرین، اصناف ، تسهیلات بانکی ، گذشت سخاوتمندانه شکات و کمک بلاعوض ستاد دیه از زندان آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

حیدری به برگزاری جشن های گلریزان در استان اشاره کرد و افزود: در ماه مبارک امسال در شهرهای شهرکرد، بروجن، فارسان و سامان جشن های گلریزان برگزار شد و بیش از ده میلیارد ریال کمک نقدی و تعهد مالی از خیرین نیک اندیش استان جمع آوری شد.

اشتغال مهمترین دغدغه برای خانواده زندانیان

حیدری با تشریح فعالیت های مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج گفت: بازگشت به زندان آن دسته از زندانیانی که بعد از آزادی شغل و حرفه مناسبی دارند به صورت معنا دار ی پایین تر از زندانیان بی کار است و به همین دلیل تلاش گسترده ای می شود تا زندانیان بعد از آزادی به بازار کار وارد شوند

مدیرکل زندان های استان افزود: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ نفر از زندانیان آزاد شده تحت پوشش مرکز مراقبت بعداز خروج هستند و برای برخورداری از وام های کم بهره به بانک ها، صندوق های کارآفرینی و بنیاد برکت معرفی شده اند.

حیدری اظهار امیدواری کرد با اشتغال در داخل و خارج از زندان آسیب های کمتری متوجه خانواده زندانیان شود.

وی با اشاره به کمک های مختلف به زندانیان و خانواده آنان گفت در ۸ ماهه نخست امسال بیشاز ده میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی شامل سبد کالا، کیف، کفش و نوشت افزار به خانواده زندانیان اهدا شده است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha