اشتغال ۱۰ زندانی در کارگاه خاتم‌سازی زندان مرکزی شیراز

کارگاه خاتم سازی و خاتم کاری زندان مرکزی شیراز به صورت خودگردان توسط زندانیان شاغل اداره می‌شود و تعداد ۱۰ مددجو در این کارگاه مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان فارس، از آنجاکه آموزش رشته‌های مختلف فنی و هنری و ایجاد اشتغال زندانیان از امور اولویت‌دار دستگاه قضایی است، زندان‌های سراسر کشور تمام توان خود برای ایجاد اشتغال حداکثری زندانیان با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود را در دستورکار قرار داده‌اند.

سازمان زندان ها و بنیاد تعاون، برای تحقق وعده اشتغال حداکثری زندانیان، علاوه بر کارگاه‌های داخل زندان به سمت اشتغال زایی مددجویان در کارخانجات و واحدهای تولیدی که تمایل به استفاده از نیروی کار زندانیان دارند، رفته‌اند و زندانیان واجد شرایط، برای همکاری وکار به این واحدها معرفی می‌کنند.

قطعاً ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان، انگیزه ادامه کار پس از آزادی را برای آنها فراهم می کند، خصوصا وقتی که مددجویان و خانواده‌هایشان طعم شیرین روزی حلال را می چشند؛ در این صورت تمایل ارتکاب مجدد جرم و جنایت نیز در آنها رو به سردی و خاموشی می رود.

زندان مرکزی شیراز از جمله ندامتگاه هایی است که برای اشتغال زندانیان خود در کارگاه های درون و بیرون از این زندان اقدامات فراوانی را در دستورکار قرار داده است.

کارگاه خاتم سازی و خاتم کاری در اندرزگاه مشاوره بزرگسالان زندان مرکزی شیراز از سال ۱۳۹۸راه اندازی شده است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha