مسابقات قرآن زندانیان منطقه ۴ کشور به میزبانی چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد

مسابقات قرآن زندانیان مرد و مددجویان پسر کانون‌های اصلاح و تربیت منطقه ۴ کشور شامل استان‌های اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری، قم و مرکزی با میزبانی چهارمحال‌وبختیاری و با معرفی برگزیدگان رشته‌های حفظ، اذان، ترتیل، تحقیق، تفسیر و دعاخوانی پایان یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان چهارمحال‌وبختیاری، مسابقات قرآن زندانیان مرد و مددجویان پسر کانون‌های اصلاح و تربیت استان‌های اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری، قم و مرکزی، به میزبانی اردوگاه حرفه آموزی وکاردرمانی شهرکرد و با معرفی برگزیدگان رشته‌های حفظ، اذان، ترتیل، تحقیق، تفسیر و دعاخوانی به پایان رسید.

حمیدرضا حیدری، مدیرکل زندان‌های چهارمحال و بختیاری در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن زندانیان منطقه چهار کشور گفت: طبق آیات قرآن، کلام خداوند برای هدایت و شفا نازل شده و قلب‌هایی که در اثر غفلت و وسوسه از فطرت الهی دور افتاه‌اند و دچار شبهه، پلیدی و وسوسه‌های شیطانی شده باشند، در سایه انوار آیات مصحف شریف شفا و هدایت می‌یابند.

حیدری قرآن را محور امور فرهنگی و تربیتی در زندان‌های استان دانست و گفت: قرآن کتاب زندگی است و علاوه بر قرائت و کتابت این کلام وحیانی در زندان‌های استان، برنامه‌های تربیتی و اصلاحی حول قرآن کریم اجرا می‌شود.

رئیس ستاد برگزاری مسابقات قرآن زندانیان منطقه چهار کشور افزود: این مسابقات به صورت غیرمتمرکز برگزار شد و امروز ۵۵ برگزیده مسابقات استانی با حضور قاریان و حافظان مطرح کشوری داوری می‌شوند.

بهره‌گیری از شیوه‌های نوین آموزش قرآن به زندانیان

در ادامه، مهدی علم‌خواه‌، دبیر هئیت داوران مسابقات قرآن زندانیان ضمن ابراز خرسندی از نحوه اجرای مسابقات گفت: زندان‌ها ظرفیت مناسبی برای آموزش و حفظ قرآن دارد و باید از این ظرفیت مهم در ترویج فرهنگ قرآنی استفاده شود.

وی با اشاره به روش‌های نوین آموزش قرآن در زندان‌ها، افزود: استفاده از قلم‌های قرآنی و حضور قاریان و حافظان در زندان‌ها می‌تواند قرآن را به متن زندگی زندانیان بیاورد.

در پایان این مراسم از برگزیدگان رشته‌های حفظ کل، حفظ۲۰ جزء، ۱۵ جزء، ۱۰ جزء، پنج جزء، سه جزء و یک جزء، حفظ موضوعی، قرائت تحقیق و ترتیل، تفسیر، نهج‌البلاغه و دعاخوانی با اهدای لوح و هدایای نقدی قدردانی شد.

در مجموع، شش نفر از زندانیان و مددجویان کانون اصلاح و تربیت چهارمحال و بختیاری در رشته های تفسیر، ترتیل، حفظ پنج جزء و نهج‌البلاغه حائز رتبه‌های برتر منطقه‌ای شدند.

محسن مولوی از چهارمحال‌وبختیاری، محمدتقی گلبان از اصفهان، مسعود اکبری از مرکزی و مهدی علم‌خواه از قم، داوران این دوره از مسابقات بودند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha