استان فارس مقام دوم مسابقات قرآن زندانیان منطقه6 کشور را کسب کرد

مسابقات قرآن زندانیان مرد منطقه 6 سازمان زندان‌ها در 16 رشته و با حضور داوران به صورت غیرمتمرکز بین استان های بوشهر، خوزستان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد به مدت 3 روز و به میزبانی استان خوزستان برگزار شد و استان فارس با شرکت 34 زندانی زندان‌های استان و مددجوی کانون در این دوره از مسابقات مقام دوم را کسب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان فارس، مدیرکل زندان های فارس در مسابقات قرآن زندانیان منطقه 6 کشور در شیراز گفت: سازمان زندان ها یکی از سازمان های پیشتاز در برگزاری دوره های مختلف قرآن کریم بوده که همه ساله برای تمامی گروه های هدف؛ زندانیان زن و مرد ، کارکنان زن و مرد و خانواده آنان و سربازان وظیفه مسابقات قرآنی برگزار می کند.

اسحاق ابراهیمی افزود: اگر سبک زندگی قرآنی بر جامعه ای حاکم شد، جرم و جنایت از آن جامعه رخت برخواهد بست.

وی اضافه کرد: قرآن، کتاب زندگی است و روابط اجتماعی بشریت را تنظیم می کند و علیرغم سایر کتب آسمانی که بدون هیچ گونه تغییر و تحریفی توسط امینان و حاملان این کتاب وحی به دست ما رسیده و تمسک به این کتاب، راه سعادت و نجات بخش انسان ها می باشد.

مدیرکل زندان های فارس با اشاره به حدیث ثقلین که از کتاب قرآن کریم به عنوان ثقل اکبر و تمسک و توجه به ائمه اطهار را به عنوان ثقل اصغر و راه برون رفت از مشکلات دنیای اسلام و جلوگیری از انحراف از رسالت اصلی دین اسلام یاد کرده است گفت: انسان فی الذات به دنبال خداپرستی است و روح و ذات وی از توحید و خداپرستی جدا نبوده بنابراین با کلام وحی نمی تواند غریبه باشد.

ابراهیمی ادامه داد: ریشه و راه حل همه مسائل و مشکلات در قرآن کریم قابل جستجو و دستیابی بوده، کما اینکه خداوند سبحان در قرآن کریم آیه 89 سوره نحل فرموده " و نزّلنا علیک الکتاب تبیاناً لکل شیءٍ" و این کتاب را که بیانگر همه چیز و مایه ی هدایت و رحمت است بر تو نازل کردیم. بنابراین کسانی که با قران انس می گیرند خداوند در زندگی آنها حضور پیدا خواهد کرد و راه هدایت را به آنان القاء خواهد کرد.

مدیرکل زندان های فارس در ادامه با مخاطب قراردادن زندانیان شرکت کننده در مسابقات قرآن استان درخواست کرد به عنوان سفیران قرآن، دیگر زندانیان را نیز به این امر مبارک و آشتی دادن آنان با مبانی و مفاهیم قرآن کریم دعوت نمایند و خود نیز عامل به دستورات قران کریم بوده و در آیات آن تدبر و تعقل داشته باشند.

گفتنی است تعداد 44 نفر روحانی و مربی قرآنی در زندان های استان فارس به آموزش و برگزاری دوره های مختلف قرانی برای زندانیان پرداخته و 65 درصد زندانیان در برنامه های علوم قرآنی مشغول می باشند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha