272 زندانی در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی شرکت کردند

حیدر مرادی‌پور رئیس زندان گچساران از برگزاری دوره‌های آموزشی جهاد کشاورزی و فنی و حرفه‌ای در این زندان با شرکت 272 نفر از زندانیان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان کهگیلویه‌وبویراحمد، رئیس زندان گچساران در گفتگو با واحد اطلاع رسانی زندان‌ها با بیان این مطلب افزود:بیکاری و عدم آشنایی با شغل یا حرفه خاص، یکی از مهمترین دلایل بروز جرم در جامعه است و تلاش ما بر این است که با هماری دیگر نهادها و دستگاههای ذیربط، با ارائه آموزش‌های مناسب، گامی در جهت اشتغال بعد از آزادی زندانیان برداریم .

وی با اشاره به اینکه ارائه مستمر آموزش مهارتی به زندانیان راهکاری برای کاهش جرم در جامعه و جلوگیری از بازگشت دوباره آنان به زندان می شود، عنوان داشت: براساس پژوهش‌های صورت گرفته نرخ بازگشت زندانیانی که تحت آموزش مهارتی در زندان قرار گرفته‌اند نزدیک به صفراست و همین امر اهمیت آموزش‌های مهارتی در بازگشت سالم زندانیان به زندگی را نشان می‌دهد.

مرادی‌پور در ادامه افزود: در هشت ماهه‌ی نخست امسال با همکاری جهاد کشاوری و اداره آموزش فنی و حرفه‌ای 272 زندانی در دوره‌های جوشکاری، معرق کاری، آرایشگری، پرورش مرغ و بوقلمون، ماهی‌های سردابی و گیاهان دارویی شرکت نموده که برای 257 نفر از آنان گواهینامه مهارت صادر گردید.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha