مسابقات قرآنی زندانیان مرد منطقه 6 کشور با معرفی برترین‌ها در اهواز بکار خود پایان داد

در راستای اجرای تقویم عملیاتی ابلاغی اداره کل فرهنگی تربیتی سازمان زندانهای کشور، مسابقات قرآنی زندانیان مرد و مهرجویان کانون های اصلاح و تربیت منطقه 6 کشور شامل استانهای فارس،بوشهر،کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان به میزبانی خوزستان در محل زندان سپیدار اهواز برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان خوزستان، مدیرکل زندانهای این استان در آیین افتتاح مسابقات گفت: به فرموده خداوند سبحان در قرآن کریم، قرآن اندرزی است از سوی پروردگار و عامل درمان بسیاری از مشکلات بشریت است.

غلامرضا روشان افزود: نگهداری توحیدی و درمان از طریق قرآن و معنویت درمانی امروز بعنوان یک راهکار مهم و پاسخگو در درمان تالمات روحی و بیماریهای روحی بشریت شناخته می شود با معنویت درمان کرد و خود قرآن نیز ادعا کرده که شفا و رحمت و هدایت برای انسانهاست و بیماریهای روحی-رفتاری بسیاری مانند کینه، حسادت ،غیبت و ... را با آن می شود درمان کرد.

رییس ستاد برگزاری مسابقات با بیان اینکه بیش از 140 زندانی در 4 استان با هم در قالب 16 رشته به رقابت پرداختند افزود: در رویکردهای زندانبانی، روزانه بیش از 6000 زندانی در فعالیتهای قرآنی فعالیت دارند که افراد فعال این عرصه خصوصا افراد موفق در مسابقات، پیرامون برخورداری از ارفاقات حقوقی و تسهیلات قضائی در اولویت قرار دارند.

آیت الله دکتر حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این آیین با اشاره به روایاتی از معصومین (ع) ، قرآن را مایه حیات و آرامش بشر توصیف کرد و گفت: هرجا قرآن دستور واقعی روشهای زندگی باشد، می توان آن جامعه را الگوی زندگی و ضامن هدایت و عاقبت بخیری آنان دانست.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبائی معاون قضائی ، توسعه منابع و فرهنگی دستگاه قضائی خوزستان هم در این آیین گفت: زمانی می شود جامعه را جامعه قرآنی قرار داد که عامل قران باشیم و لذا اینجاست که خداوند سبحان می فرماید هرکس از یاد خدا و ذکر خدا غافل شود، زندگی بر او سخت می شود و برابر روایات امام (ع) این سختی مشمول زندگی عقبی هم هست که زندگی حقیقی و ماندگاریست.

گفتنی است این دوره از مسابقات بمدت 4 روز بصورت غیر متمرکز و استانی برگزار شد. در این شیوه 4 داور برجسته به همراه دبیر اجرائی مسابقات به اتفاق با حضور در شهرهای یاسوج،شیراز و بوشهر مرحله سنجش و انجام آزمون کتبی و شفاهی را برگزار نمودند، در اهواز نیز اختتامیه مسابقات با حضور بیش از 35 مددجوی مرد و مهرجوی کانون اصلاح و تربیت بصورت جداگانه برگزار شد که در نهایت نفرات برتر این دوره از مسابقات قرانی معرفی شدند.

بر اساس رای هیات داوران ، استانهای خوزستان،فارس و بوشهر به ترتیب جایگاه اول تا سوم مسابقات قرآنی زندانیان مرد و مهرجویان کانون های اصلاح تربیت منطقه 6 کشوری را بخود اختصاص دادند.

انتهای خبر/

مسابقات قرآنی زندانیان مرد منطقه 6 کشور با معرفی برترینها در اهواز بکار خود پایان داد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha