۳۵۰۰ نفر زندانی مشغول کارمولد در آذربایجان‌غربی هستند

در جلسه بررسی عملکرد حوزه سلامت اصلاح و تربیت زندان های استان آذربایجان غربی مسائل فرهنگی و اشتغال زندانیان تشریح گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان آذربایجان غربی، در جلسه بررسی عملکردحوزه سلامت، اصلاح و تربیت مسائل فرهنگی، اشتغال،خدمات اجتماعی، بهداشت و درمان تشریح شد.

در این جلسه که به ریاست فتحی مدیرکل زندانهای استان آذرباجان غربی برگزار گردید موضوعات مهم حوزه خدامات اجتماعی و انجمن های حمایت زندانیان بررسی گردید در این جلسه با طرح اینکه استان آذربایجان غربی با ۱۶ مرکز انجمن حمایت زندانیان در شهرستان ها ۲۶۷۶ خانواده زندانیان نیازمند را تحت پوشش قرار داده است در این جلسه به ارائه کمک تحصیلی برای ۱۴۱۳ نفر فرزند زندانی نیازمند و اعطایی بیش از ۴۸۷۸ بسته معیشتی برای خانواده زندانیان در هشت ماهه سال ۱۴۰۱ اشاره گردید.

همچنین در این جلسه به اعطای مبلغ ۷۰میلیارد ریال برای ۱۴۷ نفر سرپرست خانواده و معرفی ۱۰۳ نفر برای تسهیلات اشتغال به کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره شد.

فتحی در این جلسه از اقدامات مهم حوزه سلامت، اصلاح و تربیت تقدیر نمود و گفت: با همت مسئولین امر در ۸ ماهه سال جاری ۱۷ جلسه کمیته اشتغال در ستاد اداره کل و فرمانداری شهرستان ها تشکیل گردیده است و با مشارکت بخش خصوصی و بنیاد تعاون زندانیان استان تعداد۳۵۰۰ نفر زندانی مشغول بکار مولد در کارگاه های تولیدی و صنعتی زندان و شهرک های صنعتی می باشند .

وی گفت: از مبلغ تخصیصی سازمان زندانها برای حمایت از کارآفرینان بخش خصوصی مبلع۷۴ میلیارد ریال برای ایجاد فرصت اشتغال مددجویان اعطا گردیده است و این روال جذب اعتبارات با جدیت در جهت حمایت از بخش تولید و اشتغال زندانیان ادامه دارد .

وی در ادامه گفت : ۱۱۴۵ نفر زندانی با علاقه مندی در دوره های آموزش حرفه و شغل از طرف ارگانهای طرف قرارداد آموزش فنی و حرفه ای،جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی و صنایع دستی موفق به اخذ گواهینامه شده اند.

جلسه بررسی حوزه سلامت اصلاح و تربیت اداره کل زندانها با ارائه گزارش ادارات فرهنگی و بهداشت و درمان ادامه یافت .

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha