ششمین دوره المپیاد ورزشی زندانیان در مشهد مقدس به کار خود پایان داد

اختتامیه ششمین المپیاد ورزشی زندانیان کشور به میزبانی زندان مرکزی مشهد برگزار شد و برگزیدگان رشته های مختلف تجلیل شدند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خراسان رضوی، ششمین دوره المپیاد ورزشی زندانیان کشور با شعار همبستگی از طریق ورزش به پایان رسید و اختتامیه این رویداد ورزشی با حضور مسئولین سازمان زندان ها و کمیته ملی المپیک در مجموعه ورزشی زندان مرکزی مشهد برگزار شد .

عزیزیان مدیرکل دفتر فرهنگی و تربیتی سازمان زندان های کشور در این خصوص گفت : در ششمین المپیاد ورزشی زندانیان کشور تا کنون ۴۹ هزار زندانی در ۱۵ رشته ورزشی شرکت کرده اند و با توجه به اینکه در برخی زندان ها همچنان مسابقات ادامه دارد . پیش بینی می شود تا ۷۰ هزار نفر در این المپیاد شرکت کنند .

وی افزود: مسابقات ورزشی این دوره با پشتیبانی و حمایت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان در بیش از ۷۰ زندان در سطح کشور برگزار شد .

عزیزیان خاطرنشان کرد: توسعه فضاهای ورزشی زندان ها و افزایش مشارکت زندانیان در برنامه های ورزشی نقش موثری در تکمیل چرخه اصلاح و تربیت زندانیان دارد که این مسأله به صورت ویژه مورد توجه سیاستگذاران نظام زندانبانی قرار گرفته است .

جانفدا مدیرکل زندانهای خراسان رضوی نیز در حاشیه این مراسم بر لزوم توجه به توسعه امکانات و فضاهای ورزشی زندانها تاکید کرد و گفت: اختصاص بودجه متناسب با نیاز و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت های نهادهای مردمی و اجتماعی می تواند در این خصوص راهگشا باشد.

وی خاطرنشان کرد: تربیت بدنی در زندانهای خراسان رضوی مبنای اقدامات تربیتی قرار گرفته و در این خصوص ظرفیت های خوبی از طریق قرارگاه اجتماعی زندان جذب شده که در آینده نزدیک با برنامه ریزی کارشناسی وارد فاز اجرایی خواهد شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha