تربیت 1400 نیروی کار در زندان‌های چهارمحال و بختیاری

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ نفر از زندانیان در دوره‌های حرفه‌آموزی شرکت کرده‌اند و بیش از ۷۰ درصد آنان با قبولی در آزمون‌ها موفق به کسب مدرک شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان چهارمحال و بختیاری، حمیدرضا حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: اشتغال زندانیان در بازپروری شخصیت زندانی، افزایش تولید، کاهش آسیب‌های اجتماعی و تحکیم خانواده زندانیان نقش مهم و اثربخشی دارد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سال جاری اشتغال و کارآفرینی اولویت اول زندان‌های کشور تعیین و ابلاغ شد، افزود: در راستای آموزش‌های شغلی با امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری با جهاد کشاورزی، اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای و اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در ۷ ماهه اول سال جاری تعداد ۵۹ دوره آموزشی در رشته‌های مختلفی مانند پرورش دام و طیور، پرورش گیاهان دارویی، پرورش قارچ، معرق و منبت چوب، فرش و گلیم، مکانیک خودرو و تعمیر لوازم خانگی برگزار شده است.

قبولی ۷۰ درصدی زندانیان در دوره‌های حرفه‌آموزی

حیدری استقبال زندانیان از حرفه‌آموزی را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ نفر از زندانیان در دوره‌های حرفه‌آموزی شرکت کرده‌اند و بیش از ۷۰ درصد آنان با قبولی در آزمون‌ها موفق به کسب مدرک حرفه‌آموزی شده‌اند.

وی با اشاره به اثربخشی اشتغال در بالا رفتن روحیه زندانیان و اثر مثبت بر اقتصاد خانواده آنان، بیان کرد: در حال حاضر ۷۱ درصد از زندانیان استان در قالب اشتغال کارگاهی مشغول به فعالیت اقتصادی هستند.

کارآفرینان برای جذب نیرو از زندانیان استفاده کنند

حیدری افزود: طی تفاهم‌نامه با بانک‌ها، کارآفرینان ضمن برخورداری از وام‌های کم‌بهره از معافیت‌های مالیاتی نیز برخوردار خواهند شد لذا درخواست داریم برای ایجاد کارگاه و جذب نیرو از زندانیان کمک بگیرند.

مدیرکل زندان‌های استان خانواده زندانیان را اولویت دیگر این اداره کل دانست و گفت: توانمندسازی خانواده‌های زندانیان با آموزش فنی و حرفه‌ای، فراگیری مهارت و ایجاد فرصت شغلی برای همسران و فرزندان زندانیان برای خوداشتغالی، مهمترین برنامه‌های انجمن حمایت از خانواده زندانیان است.

معرفی ۱۵۷ خانواده زندانی به بانک‌ها و موسسات کارگشایی

وی ادامه داد: تا کنون بیش از ۱۵۷ خانواده زندانی به بانک‌ها و موسسات کارگشایی جهت دریافت وام‌های خوداشتغالی معرفی شده‌اند، چراکه ایجاد اشتغال پایدار به خانواده زندانی عزت و احترام می‌دهد و با ایجاد درآمد مستمر کاهش آسیب‌های اجتماعی محقق می‌شود.

حیدری به کمک‌های نقدی و غیرنقدی به خانواده زندانیان در قالب بسته‌های معیشتی، نوشت‌افزار و حمایت‌های درمانی اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال بیش از ۲۸ میلیارد ریال به خانواده زندانیان کمک شده است.

وی خیرین استان را بزرگترین حامی مالی زندانیان و خانواده آنان اعلام کرد و گفت: مهم‌ترین مشکلات خانواده زندانیان در حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است که نیک‌اندیشان استان در هر زمینه‌ای می‌توانند به یاری خانواده زندانیان بشتابند.

حیدری در پایان گفت: تاسیسات جدید قضایی به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک بزرگی کرده است و مواردی مانند تعیین مجازات جایگزین حبس، استفاده از سامانه نظارت الکترونیک یا (پابند الکترونیک)، نظام نیمه آزادی و زندان باز می‌تواند بخشی از مشکلات ناشی از حبس که مستقیما بر خانواده آن‌ها اثر می‌گذارد را کاهش دهد.

وی افزود: از ابتدای تأسیس مرکز نظارت الکترونیک بیش از ۴۹۰ نفر تحت سامانه سما یا سامانه مراقبت الکترونیک، قرار گرفته‌اند.

این خبر در خبرگزاری فارس نشانی کلیک کنید قابل دستیابی است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha