حمایت از برنامه‌های حوزه زندانبانی با هدف اصلاح مجرمان در اولویت است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی از فعالیت های حوزه زندانبانی استان دیدن و بر حمایت از مجموعه مدیریت زندان ها با هدف ارتقاء فرآیند اصلاح و بازگشت مجرمان به کانون خانواده تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان مرکزی نوربخش عسگری با بیان مطلب فوق اشاره کرد؛ اغلب زندانیان و خانواده آنان جزء قشر محروم و آسیب پذیر جامعه هستند و بر این اساس بهبود و اثربخشی برنامه های فرهنگی ، آموزشی، اشتغال و رعایت حقوق شهروندی با هدف تداوم رویکرد اصلاح و بازتوانی زندانیان تکلیفی مهم است .

حمایت از برنامه های حوزه زندانبانی با هدف اصلاح مجرمان اولویت است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همچنین استفاده از مجازات های جایگزین حبس در جرائم کم خطر را عاملی مؤثر بر کاهش آمار جمعیت کیفری زندانیان توصیف و ابراز امیدواری کرد؛ با بهره مندی از راهکارهای قانونی و صلاح دید مقامات قضایی شاهد کم شدن آمار ورودی به زندان ها باشیم .

وی که صبح امروز به همراه مدیرکل زندان های استان و معاونین از بخش های کارگاهی ،آموزشی ، رفاهی و خدماتی زندان مرکزی و اردوگاه کاردرمانی بازدید می کرد؛ از نزدیک با برخی از زندانیان به صورت چهره به چهره دیدار و درگفت گو با کارکنان زندان هم از تلاش دست اندرکاران قدر دانی و یادآور شد؛ زندانبانی شغلی سخت و متفاوت از سایر مشاغل است .

مدیرکل زندان های استان مرکزی در ابتدای حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی درگزارشی مهم ترین اقدامات و نیازمندی های اعتباری را تشریح و خواستار توجه ویژه به موضوعات زندان ها در راستای اجرای طرح عمرانی و تامین هزینه های مورد نیاز به منظور توسعه وبهسازی فضاهای آموزشی و فرهنگی در زندان های استان شد .

انتهای خبر /

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha