اشتغال و حرفه‌آموزی مددجویان کانون اصلاح‌وتربیت باید سرلوحه کار در مسیر بازاجتماعی شدن آنها باشد

به منظور ارتقا سطح سواد و همچنین ایجاد و گسترش زمینه های اشتغال و مهارت آموزی مددجویان کانون اصلاح و تربیت،جلسه بررسی راهکارهای افزایش سطح کیفی برنامه های آموزشی در دو بخش سواد کلاسیک و دوره های فنی وحرفه ای با حضور محمدحسین خسروی مدیرکل زندان های استان و دیگر اعضاء کارگروه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان سیستان و بلوچستان،در ابتدای جلسه حجت الاسلام ابراهیم جهانتیغی رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندان های استان و مرتضی معینی زاده مسئول اشتغال و حرفه آموزی اداره کل به ترتیب گزارش مختصری از اقدامات،فعالیت ها و میزان تحقق مصوبات جلسه قبلی درحوزه های مربوطه را عنوان کردند و عدم تحقق و علل کُندی در مسیر پیشرفت اندک مصوبات را بیان نمودند.
خسروی مدیرکل زندان های استان با تاکید بر ایجاد زمینه مهارت آموزی مددجویان،گفت:تعامل و مشارکت دستگاههای متولی امر همچون سازمان آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه ای با مراکز تامینی وتربیتی نقش بسزایی در بازاجتماعی شدن مددجویان دارد.
وی تصریح کرد:با تدبیر وچاره اندیشی باید بستر لازم را برای مددجویانی که فاقد مدرک شناسایی هستند فراهم ساخت تا از این آموزش ها برخوردار شوند زیرا یکی از معضلات در استان نداشتن مدرک هویت شناسایی معتبر و مهاجرپذیر بودن از کشورهای همجوار می باشد که امکان اخذ گواهینامه مهارت و... را با مشکل مواجه کرده است.علیرغم اینکه با برنامه ریزی های لازم تلاش کردیم به آنها مهارت سوادآموزی،اشتغال وحرفه آموزی و فنی و حرفه ای با استفاده از ظرفیت داخلی فراهم سازیم اما نمیتوان به آنها گواهینامه معتبر در راستای کسب جواز و... اعطا نمود .
این مقام عالی قضائی در ادامه افزود:عامل موثر در ارتکاب به بزه نداشتن مهارت لازم در ایجاد اشتغال است و باید با سرلوحه قرار دادن ایجاد اشتغال و آموزش مهارت و حرفه آموزی در بین مددجویان کانون اصلاح و تربیت در مسیر باز اجتماعی شدن آنان گام موثری برداریم.
در ادامه اعضاء کارگروه به بیان نکته نظرات و ارائه پیشنهادات در مسیر بهبود و ارتقاء برنامه های اصلاحی با اولویت اشتغال و حرفه آموزی مددجویان در کانون پرداختند و مقررشد درخصوص ایجاد رشته های آرایشگری،تعمیر موتورسیکلت،تعمیر آبگرمکن با همکاری فنی و حرفه ای در کنار برگزاری رشته های قبلی مستقر در کانون با اولویت پیگیری گردد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha