آزادی 23 زندانی یزدی به مناسبت عید سعید غدیر خم

طی آیینی به مناسبت عید سعید غدیر خم تعداد 23 نفر از زندانیان زندان های استان یزد آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل زندان های استان یزد؛ طی آیینی با حضور رضا مقبلی مدیر کل زندان ها استان یزد، دوست فاطمی ها مدیرکل نهاد کتابخانه های استان یزد و مجید فرهمند زاده رئیس حفاظت واطلاعات دادگستری استان یزد به میزبانی مجتمع فرهنگی امام علی(ع) زندان مرکزی یزد برگزار گردید تعداد ۲۳ زندانی از زندان آزاد گردیده که از این تعداد ۷ محکوم مالی جرائم غیر عمد بودند که با کمک نیکوکاران و ستاد دیه استان به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند .

رضا مقبلی مدیر کل زندان ها در این آیین ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید امامت و ولایت گفت: واقعه غدیر نشانه و رمزی از تداوم خط نبوّت و نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه داران امامت در ظل عنایت قطب عالم امکان حضرت اباصالح المهدی (عج) است.

وی در ادامه گفت: امروز شاهد آزادی ۲۳ زندانی از زندان هستیم که از این تعداد ۷ نفر محکوم مالی جرائم غیر عمد هستند که افراد مستحقی هستند که به دلایل غیر عمد و تنها به دلایل محکومیت های مالی در زندانها به سر میبرند و بخشی از مبلغ بدهی را خود مددجو فراهم نموده و بخش دیگری از این مبلغ را خیرین با کمک ستاد دیه فراهم و زمینه آزادی آنها را از زندان فراهم می نمایند .

مدیر کل زندان ها در ادامه افزود: بدهی این مددجویان مبلغ ۱۱۷ میلیارد ریال بود که مبلغ ۱۰۱میلیارد ریال توسط اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ گردیده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۱۶ میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۷ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم گردید.

وی در پایان بیان نمود: در این ماه شاهد حضور خیرین بسیاری با نیت های مختلف در ستاد دیه استان جهت کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد بوده ایم که این موضوع نشان از فرهنگ بالای مردم دارالعباده دارد و امیدواریم با توجه به نزدیک شدن به ایام ماه محرم شاهد حضور هیئت ها و کمک در راستای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد باشیم.

گفتنی است اجرای برنامه طنز توسط هنرمند مطرح استانی مهدی صفوی زاده  از برنامه های اجرا شده در حاشیه ی این آیین آزادی بود و در پایان این آیین،  نامه آزادی 23 مددجوی محکوم به آنها اعطا  گردید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha