«نشست کتابخوان پرواز» در کانون اصلاح و تربیت شیراز برگزار شد

به‌مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، با همکاری کانون اصلاح وتربیت و کتابخانه عمومی شهید دستغیب شیراز ویژه‌ برنامه‌ای با نام «نشست کتابخوان پرواز» در محل سالن اجتماعات کانون برای مددجویان این مرکز برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان فارس، در این نشست که با حضور حداکثری مددجویان نوجوان کانون اصلاح و تربیت، مسئولان و مشاوران کانون، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شیراز، مسئول و کتابداران کتابخانه شهید دستغیب و چند تن از فعالان و خیران فرهنگی و اجتماعی برگزار شد، و پنج نفر از مددجویان کانون و یکی از کتابداران کتابخانه شهید دستغیب به معرفی کتاب پرداختند.

در ابتدای برنامه، محمدرضا ابراهیمی مسئول کتابخانه شهید دستغیب ضمن تبریک هفته کتاب با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم»، از همکاری کتابخانه شهید دستغیب برای برگزاری برنامه‌های مشترک و مستمر فرهنگی و آموزشی و همیاری برای بهبود، اصلاح و غنی‌سازی کتابخانه کانون و نیز اهدای چندصد جلد مجله و کتاب به این مجموعه خبر داد.

پس از آن، حجت‌الاسلام ابوطالب زارع مسئول فرهنگی کانون به ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های انجام‌شده و در حال انجام برای مددجویان از سوی کانون پرداخت و به کلاس‌ها، دوره‌ها و مسابقات فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، حرفه‌ای و مهارت‌آموزی مختلف اشاره کرد.

وی با سپاسگزاری از مجموعه کتابخانه‌های عمومی برای همکاری با کانون اصلاح و تربیت شیراز، خواستار تداوم و گسترش این مهم در راستای اصلاح و تربیت مددجویان شد.

در ادامه، محمدامین، آریا، محمد، حمید و ابوالفضل از مددجویان کانون به‌ترتیب به معرفی کتاب‌های از «معراج برگشتگان» اثر حمید داودآبادی و «درباره زندگی» اثر ویل دورانت، «هزار فرسنگ تا آزادی؛ فرار من از کره شمالی» نوشته یون سون کیم، «سفر به مرکز زمین» اثر ژول ورن و «گزیده آثار مولانا» گردآوری اسدالله بقایی نائینی پرداختند و سپس پروین زیلایی کتابدار کتابخانه شهید دستغیب کتاب «حفره» بهترین کتاب سال برای مخاطبان نوجوان به انتخاب انجمن کتابخانه‌های عمومی آمریکا اثر جک گانتوس را معرفی و درباره غلبه بر مشکلات و سختی‌ها و دستیابی به خواسته‌ها و اهداف صحبت کرد.

گفت‌وگوی دوستانه و بیان نکات داستانی، اخلاقی و اجتماعیِ صمیمانه از سوی سیدمهدی میرعظیمی فعال فرهنگی و اجتماعی و ایده‌پرداز و نویسنده «کتاب‌ یک‌صفحه‌ای» بخشی دیگر از این برنامه بود که با استقبال مددجویان روبرو شد.

سپس، رضا خسروانی روان‌شناس و مسئول بهداشت و درمان کانون اصلاح و تربیت به گفت‌وگو با مددجویان پرداخت و از اشخاص حقیقی و حقوقی همکاری‌کننده با کانون خواست پیوستگی و استمرار این فعالیت‌ها در راستای اثربخشی هر چه بیشتر مدنظر قرار دهند.

اجرای چند قطعه موسیقی سنتی از سوی گروه موسیقی «آرامش» از دیگر بخش‌های برنامه بود که با اقبال مددجویان همراه گردید.

پایان‌بخش این برنامه، اهدای کتاب به مددجویان معرفی‌کننده کتاب از سوی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شیراز و 5 میلیون ریال از سوی سیدمهدی میرعظیمی بود. همچنین، در ادامه، از کتابخانه و مرکز فرهنگی کانون از سوی مدعوین بازدید و درباره برنامه‌ریزی برای بهینه‌سازی فضا و فعالیت‌های این مجموعه تبادل نظر شد.

انتهای خبر/

«نشست کتابخوان پرواز» در کانون اصلاح و تربیت شیراز برگزار شد

«نشست کتابخوان پرواز» در کانون اصلاح و تربیت شیراز برگزار شد

«نشست کتابخوان پرواز» در کانون اصلاح و تربیت شیراز برگزار شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha