845 نفر از مددجویان زندان رجایی‌شهر در حوزه اشتغال فعالیت می‌کند

مدیر زندان رجایی‌شهر گفت: تبدیل مددجو به انسان کارآفرین، بر اساس شاخص‌های سرانه حرفه‌آموزی و اشتغال با هدف درآمد پایدار به منظور تأمین رفاه و کمک به معیشت خانواده از اهداف اصلی اداره اشتغال و حرفه‌آموزی زندان رجایی‌شهر است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان تهران، مدیر زندان رجایی‌شهر گفت: روزانه تعداد 845 نفر از مددجویان در سه بخش نشسته، کارگاهی و اعزام به کارخانجات و مراکز تولیدی در حال فعالیت هستند.

عزیزی در ادامه افزود: اشتغال مددجویان در کارگاه‌های مختلف داخل زندان این فرصت را در اختیار آن ها قرار می‌دهد تا پس از فراگیری حرفه و سپری نمودن دوران محکومیت خود، پس از بازگشت به جامعه از آموزش‌های داخل زندان برای ادامه زندگی خود و خانواده‌شان بهره ببرند.

وی تصریح کرد: مددجویان پس از پایان دوره و کسب نمره قبولی در آزمون‌های تئوری و عملی با دریافت مدرک معتبر فنی‌حرفه‌ای بدون ذکر نام زندان می‌توانند از مزایای آن پس از آزادی استفاده کنند.

مدیر زندان رجایی‌شهر گفت: دوره‌های آموزشی فنی‌حرفه‌ای در رشته‌های تعمیرکار تلویزیون پیشرفته LCD و پلاسما، سرویس و نگهداری خودرو، صنایع دستی شامل رشته‌های معرق، نجاری، خراطی و سنگ‌تراشی، اشتغال نشسته و مونتاژکاری و کارخانجات شامل آهنگری، بسته‌بندی، نهالستان، نانوایی و آشپزخانه می‌باشد.

لازم به ذکر است 54 نفر از مددجویان در دوره‌های فنی‌حرفه‌ای، 40 نفر در صنایع‌دستی، 610 نفر در اشتغال نشسته و 141 نفر در کارخانجات فعالیت می‌کنند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha