آغاز برداشت زعفران در زندان ساری

سرپرست زندان مرکزی ساری از برداشت زعفران برای اولین بار در زندان های مازندران خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های مازندران، عنایتی سرپرست زندان مرکزی ساری با بیان اینکه کشت زعفران مازندران در مناطق بالا دست و با ارتفاع ۸۰۰ تا ۲۳۰۰ متر از سطح دریا توصیه می‌شود، اظهار داشت: زمان کشت این گیاه بهار و برداشت آن در مهر و آبان ماه است که بیشترین سطح زیر کشت زعفران در مازندران را شهرستان بهشهر با سطح ۲۰ هکتار دارد.
وی در ادامه افزود : مراحل تحقیقاتی اجرای کاشت زعفران برای اولین بار در زندان ساری از سوی مراکز تحقیقاتی و با حمایت بخش خصوصی انجام شد که به نتیجه رسیدن میزان مواد موثره، مباحث فنی و توجیه اقتصادی در حال بررسی است.

رئیس زندان ساری با بیان اینکه امسال کشت زعفران در این زندان در سطح ۱۰۰۰متر بصورت آزمایشی انجام شد، گفت: پیش بینی می شود میزان برداشت این گیاه ۳۰۰ گرم باشد که در هر هکتار به طور میانگین میتوان بیش از ۳ کیلوگرم زعفران تولید کرد.

عنایتی خاطر نشان کرد: زندان ساری با توجه به در اختیار داشتن زمین کشاورزی مناسب در محوطه باز زندان، انجام فعالیت های کشاورزی بمنظور ایجاد زمینه های اشتغال و درآمدزایی و همچنین درکنار آن توسعه برنامه های حرفه آموزی ویژه زندانیان، با حمایت بخش خصوصی در دست اقدام و اجراء است.

وی همچنین کشت سبزیجات، پرورش قارچ و باغداری را از دیگر فعالیت های جاری و پویای کشاورزی در زندان ساری دانست و گفت: بیش از ۳۰ زندانی رای باز در بخش کشاورزی و باغداری مشغول فعالیت می باشد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha