انس با کتاب موجب رشد و تعالی افراد خواهد شد

به مناسبت هفته کتاب، مراسم بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار، ویژه مددجویان زندان های استان با حضور مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی و سیدسجاد راستخانه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان لرستاندر زندان مرکزی خرم آباد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای لرستان، مدیرکل زندان ها و اقدامت تامینی و تربیتی لرستان در این مراسم ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی، افزود: آنچه می‌تواند موجب آگاهی، رشد و تعالی هر فردی شود، انس گرفتن با کتاب است، کتاب می‌تواند سطح آگاهی جامعه را افزایش دهد.

عبدالمجید کشوری با بیان اینکه بسیاری از افراد که در زندان‌ها میزبان آنان هستیم شاید به‌ نوعی قربانی فاصله گرفتن از فرآیند کسب آگاهی بوده‌اند که البته این خود نیز معلول عوامل دیگری نیز است، افزود: ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه و ارتقای آگاهی‌های جامعه موجب کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود. یکی از راه‌های افزایش اطلاعات و معلومات آحاد جامعه از طریق اشاعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

وی افزود: با ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین مددجویان زندان می‌توانیم شاهد کاهش رفتارهای ناصحیح باشیم. اگر تلاش کنیم یک نفر را احیا کنیم مانند این است کل جامعه را احیا کرده‌ایم.

عضو شورای قضایی استان، قرآن را بهترین کتابی دانست که انسان می‌تواند با آن مأنوس شود و افزود: قرآن کتابی است که همیشه حاضر است و مطالب آن تکراری نمی‌شود و در طول زندگی کاربرد دارد و کلیه مفسرین و قرآن‌پژوهان بر این باورند که رمز و رازهایی در قرآن نهفته است که ممکن است در آینده رمزگشایی شود و مورد استفاده قرار گیرند.

مدیرکل زندان ها و اقدامت تامینی و تربیتی لرستان مطالعه کتاب‌های حوزه دفاع مقدس از سوی مددجویان زندان را جهت آشنایی این قشر با سختی‌ها و مرارت‌های دوران دفاع مقدس را مفید ارزیابی کرد و افزود: در نگارش آثار مربوط به شهدا و جنگ تحمیلی آن‌گونه که باید نتوانسته‌ایم حق مطلب را ادا کنیم.

وی نوشتن را جهادی بزرگ عنوان کرد و افزود: مددجویانی که آثاری را بتوانند به رشته تحریر درآوردند اداره کل زندان‌های استان کلیه هزینه‌های چاپ را متقبل خواهد شد و به نام مددجو منتشر خواهد کرد.

در ادامه مدیرکل کتابخانه های عمومی نیز ضمن قدردانی از دغدغه‌مندی فرهنگی مدیرکل زندان‌های استان لرستان، افزود: کتاب را پل ارتباطی برای ارتقا سطح علم و دانش عنوان کرد و افزود: جامعه‌ای که بیشتر کتاب می‌خواند داناتر خواهد بود.

وی در پایان ضمن دعوت مددجویان به ارتباط بیشتر با قرآن و ترغیب و تشویق به کتاب و کتابخوانی، کتاب «آخرین نماز در حلب» را برای حاضرین معرفی کرد.

در ادامه مراسم تعدادی از مددجویان، کارکنان اداره کل زندان‌ها و زندان مرکزی خرم‌آباد به بیان خلاصه‌ کتاب‌هایی که مطالعه کرده بودند پرداختند و در پایان از سوی اداره کل زندانهای و اقدامات تامینی استان لرستان و کتابخانه‌های عمومی استان مورد تشویق و تقدیر قرار گرفتند.

گفتنی است پیش از این مراسم به منظور توسعه همکاری ها، با حضور مدیران کل زندانهای و اقدامات تامینی و کتابخانه های عمومی استان سند همکاری و تفاهمنامه امضای گردید.

/انتهای خبر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha