ترویج مشاغل خانگی ویژه خانواده زندانیان زندان مرکزی مشهد

با هدف خودکفایی معیشتی و کاهش آسیب‌های اجتماعی تعداد ۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار زندانیان زندان مرکزی مشهد با حمایت انجمن حمایت از زندانیان پس از آموزش وکسب مهارت های لازم با کسب و کارهای خانگی به استقلال مالی رسیدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان خراسان رضوی، به منظور توسعه و ترویج کسب و کارهای خانگی برای خانواده زندانیان سرپرست خانوار،که قادر به اشتغال در خارج از منزل نیستند ، پس از مذاکره با صاحبان حِرف و تولیدکنندگان مختلف، زمینه انجام بخشی از فرآیند تولید در منازل این خانواده ها فراهم شد .

گفتنی است از ابتدای سال جاری با کسب مجوز های لازم از سازمان فنی و حرفه ای برای توانمندسازی خانواده زندانیان از طریق برگزاری دوره های آموزشی نظیر خیاطی ، بافندگی و ساخت زیورآلات زنانه اقدامات موثری صورت پذیرفته که با اعطای گواهینامه فنی و حرفه ای همراه بوده است .

شایان ذکر است پس از مهارت آموزی خانواده زندانیان به ویژه در رشته خیاطی اقدامات حمایتی گسترده ای همچون تامین چرخ خیاطی و سایر ملزومات انجام کار ، تهیه مواد اولیه ، بازاریابی و معرفی به واحدهای صنفی و اخذ وام های خود اشتغالی از نهادهای اجرایی متولی به ویژه کمیته امداد صورت می پذیرد .

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha