معاون وزیر دادگستری کشور از کانون اصلاح و تربیت اردبیل بازدید کرد

فتاح احمدی، معاون وزیردادگستری کشور در سفر به استان اردبیل با حضور در کانون اصلاح و تربیت این استان ضمن دیدار با مددجویان، از نزدیک در جریان روند خدمت‌رسانی در این مجموعه قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان اردبیل، در این بازدید که معاون امور اجتماعی و پیشگیری دادگستری نیز حضور داشت، امجدی مدیرکل زندان‌های استان، گزارشی جامع از فعالیت‌های انجام یافته در کانون اصلاح و تربیت ارائه داد و گفت: کانون اصلاح و تربیت در دیدگاه ما مانند یک مدرسه و مددجویان در حکم دانش‌آموزان این مدرسه شبانه‌روزی هستند و اولویت ما فراهم کردن بستر مناسب برای ایجاد تغییر در رفتار و بازگشت سالم مددجویان به آغوش خانواده و اجتماع است.

وی در ادامه صحبت‌های خود به عدم بازگشت مجدد مددجویان کانون اشاره کرد و افزود: با ایجاد درآمد ثابت برای مددجویان از طریق اشتغال در کارگاه چرم با مشارکت بخش خصوصی و برگزاری کلاس‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف عقیدتی و مهارتی همچنین حمایت‌های مادی و معنوی از خانواده‌های در معرض آسیب این مددجویان با مشارکت ارگان‌هایی مانند بهزیستی و کمیته حضرت امام، به حمدالله بازگشت مجدد زندانیان در این مجموعه به صفر رسیده است.

فتاح احمدی، معاون وزیردادگستری کشور نیز فعالیت‌های انجام یافته در کانون اصلاح و تربیت اردبیل را ستود و اذعان داشت: حفظ حقوق کودکان و نوجوانان در هر شرایطی بسیار مهم است چرا که این قشر از افراد جامعه غالبا مورد سوء‌استفاده توسط باندهای بزه قرار گرفته و نادانسته به ورطه خلاف کشیده می‌شوند.

وی خواستار توجه بیشتر به مددجویان کانون بعد از آزادی آنان شد و گفت: نهادهای دفاع از حقوق شهروندی به عنوان ابزار مهم تحقق حقوق کودکان و نوجوانان در بستر اجتماع می‌توانند بسیار نقش‌آفرین باشند و آسیب‌های اجتماعی را به بهترین شکل مدیریت کنند. لذا لازم است تمامی دستگاه‌های متولی امر برای قطع چرخه جرم در جامعه مراقبت‌های ویژه‌ای از زندانیان آزادشده داشته باشند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha