زنگ المپیاد ورزشی در زندان‌های زنجان نواخته شد

با برگزاری آئین افتتاحیه ششمین دوره المپیاد ورزشی زندانیان زنجان ،زنگ آغاز این رقابت‌ها به صدا درآمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان زنجان،در مراسم افتتاحیه المپیاد ورزشی زندانیان زنجان که در اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین بنیادی مدیر کل زندان‌های استان ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این المپیاد گفت :ورزش اغلب به عنوان حیطه بازی جوانمردانه شناخته می‌شود که در آن فرصت ها برای همه برابر است و همین عامل می تواند در بازسازی روحی زندانیان موثر باشد.

بنیادی افزود: ورزش علاوه بر سلامتی جسم اثرات مهمی بر سلامت روان و روح انسان دارد و قطعا با استمرار فعالیت های بدنی می توان بر بسیاری از امراض جسمی و روحی غلبه کرد.

مدیرکل زندان های استان خاطرنشان کرد؛ متولیان امور فرهنگی و ورزشی زندان‌ها موظفند با برنامه‌ریزی دقیق و علمی علاوه بر ورزش صبحگاهی، برنامه ویژه ورزشی برای اوقات فراغت زندانیان تدارک ببینند.

بنیادی در پایان اظهار داشت: با تاکیدی که پیامبر اعظم و ائمه اطهار بر ورزش داشتند،می‌توان نتیجه گرفت که حاصل ورزش تربیت است و براین اساس می بایست ، اخلاق در ورزشکاران با سایرین متفاوت و آستانه تحمل و کنترل خشم نیز در ورزشکاران بیشتر باشد و همین عامل می تواند در ارتباط صحیح ورزشکاران با خانواده‌هایشان موثر عمل کند.

لازم به توضیح است در ششمین دوره المپیاد ورزشی زندانیان زنجان ۱۱۱۵ نفر رشته از زندانیان در رشته های فوتبال، والیبال، فوتبال دستی ،آمادگی جسمانی، تنیس روی میز ،دارت، شطرنج، طناب زنی، داژبال ،دو و میدانی، چوب کشی ،هفت سنگ و ورزش های زورخانه ای به مدت یک هفته به رقابت خواهند پرداخت .

انتهای خبر /

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha