اصلاح‌وتربیت مددجویان زندان‌های استان سمنان درگرو اشتغال مولد است/ زندانبانان معلمان گمنام جامعه هستند

رئیس کل دادگستری استان سمنان در دیدار با مدیرکل و روسای زندانهای استان گفت: توجه ویژه به اشتغال مولد و کسب درآمد برای زندانیان در زندانهای استان سمنان نتیجه ارزشمندی دارد و زمینه ساز حفظ حریم خانواده ها به واسطه تامین اقتصادی خواهد شد.

یه گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره‌کل‌زندانهای استان سمنان، امید کهربایی مدیرکل زندانهای استان سمنان صبح امروز در نشست با رئیس کل دادگستری استان سمنان، گفت: اداره کل زندانهای استان در کنار اقدامات تامینی، اقدامات اصلاحی و تربیتی سودمندی را با کمک همکاران در سطح زندانهای استان اجرا کرده است.

کهربایی با ارائه گزارش عملکرد یکساله این اداره کل، افزود: تمامی معاونت ها و روسای زندانهای استان سمنان در تعامل با مراجع قضایی در تلاش هستند در جهت کاهش جمعیت کیفری استان قدم بردارند و در اقدامات اصلاحی و تربیتی از یک دیگر پیشی بگیرند.

محمد جعفر عبدالهی رئیس کل دادگستری استان سمنان در دیدار با مدیر کل و روسای زندانهای استان سمنان ضمن تقدیر از تلاش های زندانبانان، گفت: یکی از وظایف اصلی سازمان زندانها اجرای مجازات حبس است که هدف اصلی آن اصلاح جامعه مجرمین است.

عبدالهی با بیان اینکه وظیفه تربیت و اصلاح در جامعه به عهده معلمان است، افزود: ما معلم را به واسطه کار تربیتی در خور سپاس و تقدیر میدانیم زندانبانی نیز به دلیل اصلاح بخشی از جامعه قابل تقدیر است که اقدام اصلاحی و تربیتی را همچون معلمان انجام میدهد.

وی با بیان اینکه کار دشوار زندانبانی اجر معنوی زیادی دارد، بیان کرد: اگر خروجی کار زندانبانی کار اصلاحی و تربیتی باشد طبق فرمود حضرت رسول باعث نشر فضائل و خوبی ها نیز خواهد شد و هیچگاه کسی که وظیفه اش هدایت گری است با سایر شغل ها مقایسه نخواهد شد.

عبدالهی با اشاره به اینکی مجرمی که تحویل زندان می شود از همه جا بریده و طرد شده است، تصریح کرد: مجرم با توجه به اتفاقاتی که برایش رخ داده است دیگر روحیه و انگیزه ای ندارد و نمی توان برای چنین فردی کار اصلاحی انجام داد پس باید شما در زندان برای او ایجاد انگیزه کنید تا بتوانید کار تربیتی صحیح را انجام دهید.

رئیس کل دادگستری از روشن کردن وجدان مرده و خاموش زندانیان توسط زندانبانان گفت، و خاطر نشان کرد: وجدان زندانی بعد از ارتکاب به جرم مرده است شما باید تلاش کنید وجدان انسانی اورا زنده کنید چون غیر از ارتکاب به جرم او از درگاه الهی نیز فاصله گرفته است.

وی مشکلات خانواده های زندانیان را مسئله اساسی بیان کرد، و افزود: بخش عمده ای از دغدغه زندانیان خانوادهایشان هستند اگر ذهن زندانی درگیر این مشکلات باشد هیچگاه نمی توان کار اصلاحی کرد.

عبدالهی با بیان اینکه خانواده زندانی نباید از مجازات در نظر گرفته برای زندانی تاثیر پذیری داشته باشد، عنوان کرد: زندانی به واسطه جرم خود باید مجازات شود اما خانواده او که مجرم نیستند پس نباید هیچ آسیبی به خانواده زندانی وارد شود.

رئیس کل داگستری با اشاره به اختصاص بخشی از بودجه فرهنگی به خانواده زندانی، تصریح کرد: رسیدگی به خانواده زندانی بخشی از وظایف ما است به دلیل اینکه در معرض بیشترین آسیب های اجتماعی قرار می گیرند پس ما باید بخش از اقدامات را برای خانواده های آنان فراهم نماییم.

وی بابیان اینکه اشتغال مولد در زندانها راهگشا خواهد بود، تشریح کرد: ما با ایجاد اشتغال مولد در زندان هم می توانیم منبع درآمدی برای زندانی ایجاد کنیم هم می توانیم منبع درآمدی برای تامین منابع اقتصادی خانواده های زندانیان فراهم کنیم.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha